Prieš porą metų pradėta įgyvendinti pažangos programa „Tūkstantmečio mokyklos“ keičia mokyklų bendruomenių gyvenimą. Keičiasi ne tik fizinės mokyklų erdvės – keičiasi ir pats udymo(si) procesas: veiklos mokyklose tampa integralesnės, įdomesnės ir patrauklesnės mokiniams, o pats ugdymas kokybiškesnis.
Balandžio 22 d. Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinėje mokykloje vyko antrasis TŪM veiklų dalijimosi renginys „TŪM: idėja → veiksmas → produktas“. Konferencijoje dalyvavo Vilkaviškio rajono savivaldybės vicemerė Daiva Riklienė, švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Žydrė Žilinskienė, pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ ekspertės Rūta Petrylaitė ir Živilė Etevičiūtė, svečiai iš Kalvarijos savivaldybės – rajono savivaldybės administracijos ir švietimo įstaigų atstovai, taip pat Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos TŪM partneriai – Kalvarijos gimnazijos atstovai, „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje dalyvaujančių Vilkaviškio rajono mokyklų ir kitų švietimo įstaigų atstovai bei Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos partneriai iš Vilkaviškio viešosios bibliotekos ir „Santakos“ laikraščio. Mokyklos direktorė Daina Juškauskienė sveikindama renginio dalyvius ir svečius teigė, kad TŪM programa padeda kurti mokyklą, kurioje gyvena kūrybiškumas, kritinis mąstymas ir bendradarbiavimas.
Pirmojoje renginio dalyje – pranešimų sesijoje – įdomias patirtis pristatė septyni pranešėjai iš TŪM programoje dalyvaujančių skirtingų rajono mokyklų. Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolita Botyrienė papasakojo apie gerąsias praktikas mokykloje, kurios veda pokyčių link. Vilkaviškio pradinės mokyklos vyresnioji mokytoja Aušra Smaidžiūnienė kalbėjo apie STEAM ugdymą pradinėse klasėse ir pasidalijo konferencijos „Tai įdomu“ fragmentais. Apie pirmąsias pamokas STEM inkubatoriuje papasakojo Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazijos chemijos vyresnioji mokytoja Gintarė Zdanavičienė ir informatikos vyresnysis mokytojas Egidijus Čivinskas. Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos II B klasės mokinės Izabelė Kinderytė, Martyna Maslauskaitė ir Akvilė Aleksaitė pristatė įdomų pranešimą „Europa Vilkaviškyje“. Pranešimą „Neformalusis ugdymas progimnazijoje – inovacijų ir kūrybos erdvė jauniesiems išradėjams“ skaitė Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazijos informatikos mokytoja Aldona Mateikienė ir technologijų mokytojas Darius Vaitkevičius. Mintimis, kodėl šiandieninėje mokykloje svarbus STEAM ugdymas ir kaip jį įgyvendinti, dalijosi Vilkaviškio r. Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rimutė Lazdauskienė. Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazijos direktorė Gileta Naujokienė pasakojo, kaip mokykloje sukurti įgalinančią ugdymosi aplinką.
Tačiau kiekviena teorija bus menkavertė, jei ji neduos praktinio rezultato. Todėl po pietų pertraukos konferencijos dalyviai buvo pakviesti į praktines veiklas kompetencijų ugdymo dirbtuvėse. Dirbtuvės vyko keturiose erdvėse, veikloms vadovavo Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos mokytojai. Direktoriaus pavaduotojos ugdymui Eglė Domantienė ir Ina Paulikaitienė kvietė pajusti žodžio ir muzikos dermę – konferencijos dalyviai kūrė ketureilius, kurie vėliau, panaudojus muzikos kūrimo priemonę SUNO, virto dainomis. Dailės mokytoja metodininkė Dalia Lapaitienė pasiūlė išbandyti skaitmeninio piešimo techniką, o technologijų mokytojas Visvaldas Kalinauskas paskatino sukurti šviesą atspindintį gaminį. Matematikos mokytoja metodininkė Nijolė Bulotienė papasakojo, kaip mokykloje ugdomi aukštesnieji mąstymo gebėjimai. Dalyviai patys galėjo atlikti užduotis naudodamiesi šiuolaikinėmis skaitmeninėmis technologijomis. Visose dirbtuvėse buvo demonstruojamos modernios priemonės, įsigytos už TŪM programos lėšas. Baigę veiklas kiekvienos grupės dalyviai atliko skaitmeninę refleksiją.
Renginį apibendrinusios pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ ekspertė Rūta Petrylaitė bei Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Žydrė Žilinskienė džiaugėsi, kad konferencijos metu išgirdo labai įdomių minčių ir pamatė, kad TŪM idėjos labai sėkmingai realizuojamos praktinėse veiklose. Konferencijos dalyvius maloniai nustebino modernios Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos erdvės, mokinių traukos centras – saviraiškos studija. Kiekvienas renginio dalyvis turėjo galimybę išsinešti idėjų, kurias galės įgyvendinti įvairiose veiklose.