• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Šeštadienis, 8 lapkričio
Sūduvos Gidas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Drastiškų pokyčių dešimtmetis automobilių pasaulyje. Kas juos paspartino?

2024-05-05
Įdomu
Laikas: 4 min skaitymo
A A
Automobilis

Automobilis / asociatyvi „Freepik“ nuotr.

Vos prieš dešimt metų didesnio pravažumo lengvieji automobiliai buvo naujovė, Europoje dyzelinis variklis buvo laikomas pačiu švariausiu, o ekranas su navigacijos sistema – prabanga.

Dabar paprasti elektriniai krosoveriai nebeturi mygtukų, ekranai pateikia daugybę informacijos, baziniuose automobiliuose įrengtos tokios saugumo sistemos, apie kokias nesvajojo nė „premium“ modelių vairuotojai. Pastarasis dešimtmetis pasižymėjo bene didžiausiais pokyčiais automobilių rinkoje. Kokiais? Ir kas tam padarė įtaką?

Prieš 10 metų nebuvo, o dabar nebegalime be to gyventi

Iš savaeigės karietos į greitą, našią, saugią ir greitą asmeninę transporto priemonę automobilis evoliucionavo per daugiau nei šimtą metų. Istorija regėjo daugybę naujovių, pasisekusių ir nepasisekusių eksperimentų, dizaino, technologinių, gamybos pokyčių, tačiau juos skyrė dešimtmečiai. O pastarasis dešimtmetis automobilius pakeitė neatpažįstamai.

Pavyzdžiui, lygiai prieš 10 metų, 2014-aisiais, „Google“ pristatė „Android Auto“, o „Apple“ – „Car Play“ programėles, be kurių naujo automobilio vairuotojas neįsivaizduoja savo gyvenimo. Saugumo funkcijas, kaip antai eismo juostos palaikymą, turėjo tik „premium“ modeliai. Inovacija, galinčia ne tik perspėti apie nuokrypį nuo eismo juostos, bet ir automatiškai pasukti vairą, grąžinti automobilį į savą juostą gyrėsi tik ką pasirodęs, dar ir dabar prabangiai atrodantis W222 serijos S klasės „Mercedes-Benz“. Šiandieną be vairuotojo įsikišimo tvarkingai save pavairuoti gali net ir „Kia Cee‘d“, „Volkswagen Golf“ ar kiti įperkami hečbekai, o didesni modeliai, pavyzdžiui, „Kia EV6“, savarankiškai keičia eismo juostas ir įvertina, kada tai daryti yra saugu.

Šiuo metu technologijos automobilių pramonėje plinta gerokai greičiau. Pavyzdžiui, 1995-aisiais „Mercedes-Benz“ S klasėje debiutavusi ESP sistema visuose naujuose automobiliuose buvo pradėta montuoti tik po dviejų dešimtmečių. Anksčiau naujoves pristatydavo tik „premium“ modelių gamintojai prabangiausiuose savo kūriniuose, o vėliau jas tik po truputį perkeldavo į paprastesnius modelius. Žemesnės klasės automobilių pirkėjams jų reikėdavo laukti ištisus dešimtmečius. O dabar jau ir vidutinės klasės gamintojai imasi inovacijų. Štai veidrodėliuose įmontuotas kameras aklajai zonai parodyti, kai prietaisų skydelyje įjungiamas posūkio signalas, pirmosios ėmė naudoti bendrovės „Kia“ ir „Hyundai“.

Programavimas paprastesnis už inžineriją

Ekspertai pastebi, kad šis galingas automobilių pramonės pasistūmėjimas į priekį įvyko dėl technologijų amžiaus. Mechaniniai komponentai per šimtmetį pasiekė kone tobulybę, tad daugybės naujovių šioje srityje nematome, o elektronika suteikė pažangai naują pagreitį.

„Dar prieš 10 metų ekranas automobilyje buvo prabanga, o dabar atrodo, kad vairuoji kompiuterį, nebe automobilį. Iš tiesų ši technologijų sritis yra lengviausiai ir pigiausiai vystoma, tiesiog reikia galingesnių kompiuterių ir gero programavimo“, – tikina žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius.

Vis dėlto labiausiai automobiliai per pastarąjį dešimtmetį pažengė ne tiek elektronikos, kiek pavaros elektrifikacijos srityje. Pasaulinis ekonomikos forumas savo pranešime atkreipė dėmesį, kad per dešimtmetį elektromobilių gamyba išaugo daugiau nei 50 kartų. 2012-aisiais pasaulyje buvo pagaminta 130 tūkst. grynųjų elektromobilių, o 2022-aisiais tiek buvo pagaminama kas savaitę. 2023 metais gamyba išaugo dar trečdaliu ir pernai į kelius išriedėjo 10 mln. elektromobilių. Išsivysčiusiose šalyse jie pradeda užimti reikšmingą rinkos dalį, nes jau patenkina nemažos dalies vairuotojų poreikius.

Elektromobiliu nuvažiuoti iki Palangos buvo iššūkis

Prieš 10 metų elektromobiliai buvo tinkami tik aukotis pasiryžusiems entuziastams. 2014-aisiais Lietuvoje vyko pirmosios elektromobilių lenktynės iš Vilniaus į Palangą. Jas laimėjo ekipažas, vairavęs „Kia Soul“ modelį. Jis kiek didesnį nei 300 km nuotolį įveikė per pusšeštos valandos.

Nugalėtojai įsikrauti stojo du kartus. O praėjusiais metais pagal kitas, laiko normai prioritetą teikiančias taisykles antroje vietoje likęs naujo „Kia EV6“ ekipažas per 6 valandas viešojo naudojimo keliais nukeliavo beveik 560 km. Jis važiavo mieste, užmiestyje, lėkė magistrale ir keliskart trumpam sustojo įsikrauti. Ne ką daugiau, nepažeidžiant taisyklių, būtų įmanoma nukakti ir su vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu.

Elektros pavara, pareikalavusi iš gamintojų visiškai naujų kompetencijų, gana stipriai pakeitė ir markių hierarchiją. Visus nustebino iš niekur į populiariausių automobilių dešimtukų viršūnę įšokusi „Tesla“, nemaža dalis europiečių atsiliko, aukštyn su 800 V elektros sistemomis iššoko korėjiečių gamintojai. Be to, elektros pavara žmonėms pateikė labai lengvai prieinamą didelę galią ir gerą dinamiką. Jau minėtas erdvus, šeimyninis „Kia EV6“ su dviem motorais prie šviesoforo gali pranokti senesnės kartos sportinius automobilius, nes iki 100 km/val. spurtuoja per 5,2 sek.

Automobiliai tapo per daug komfortiški

Rinkos žinovai pripažįsta, kad automobiliai jau tapo per daug komfortiški, per daug gerai valdomi ir per daug dinamiški, jog jų vairuotojai laikytųsi nuo senų laikų užsilikusių greičio ribojimų. O tai kelia ir naujų iššūkių.

„Tiek elektros, tiek hibridinės pavaros šiais laikais važiuoja stebuklingai. Paprasčiausi krosoveriai yra greitesni ir geriau valdomi nei senos kartos sportiniai modeliai turbininiais varikliais. Kadaise senuoju Molėtų plentu važiuoti su „Žiguliais“ maksimaliu leistinu 90 km/val. greičiu buvo tikras iššūkis, o dabar tokiu greičiu modernus automobilis tiesiog sklendžia keliu: nejauti jokio pavojaus, adrenalino, greičio, jokio veiksmo, pasidaro nuobodu, pradedi varnas šaudyti. Yra daug saugumo priemonių, kurios už tave pavairuoja, pasijauti labiau keleiviu“, – technologinės pažangos privalumus iš vartotojiškos pusės ir trūkumus iš vairuotojų perspektyvos įvardija V. Milius.

Todėl dabar gamintojai iš kailio neriasi norėdami įdiegti vis daugiau geresnių ir pažangesnių saugumo bei pagalbinių vairavimo technologijų. Neatmestina, kad būtent tai gali diktuoti tendencijas automobilių rinkoje artimiausiu metu.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žymos: AppleEuropaGooglePalangaVitoldas Milius
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Tauragiškio planai pasipelnyti už septynių migrantų nugabenimą sužlugo Marijampolėje
„Spindulio“ kino teatro repertuaras
Marijampolėje bus pagerbtas Lietuvos partizanų generolas Jonas Žemaitis-Vytautas
Vilkaviškyje vyko septintasis verslo forumas „VILKAVIŠKIS – 2025“

Kultūra

Marijampolėje bus pagerbtas Lietuvos partizanų generolas Jonas Žemaitis-Vytautas
Vilkaviškio rajono savivaldybės viešoji biblioteka dalyvavo dviejuose tarptautiniuose projektuose
Savaitgalio renginiai Sūduvoje
Kalvarijoje surengtas Lietuvos asmenų su negalia draugijos asocijuotų narių mėgėjų kolektyvų konkursas „Vilties paukštė 2025“

Sportas

NKL: „Sūduva-Mantinga“ įveikė Šilutės ekipą, Šakių ir Vilkaviškio klubai – suklupo
„Sūduva-Mantinga“ padėkojo už darbą amerikiečiui
Siautėjusi „Sūduva-Mantinga“ nepasigailėjo strigusių plungiškių
Kazlų Rūdos „Kazlų Rūda“ futbolininkams lygos nugalėtojo titului užsitikrinti rungtynėse prieš Kėdainių „Nevėžio“ dublerius pritrūko dviejų minučių

Politika

Marijampolėje viešėjo svečiai iš Alytaus miesto savivaldybės
Šakių rajono savivaldybėje vyko tradicinis seniūnų susirinkimas
Klausučiuose vyko savivaldybės lygio funkcinės pratybos
Penktadienį posėdžiavo Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba

Įdomu

Krokialaukis: siaubo kupina istorija apie vardo kilmę
Darbo vietoje taikomas psichologinis smurtas – ne asmeninis konfliktas, o darbo teisės pažeidimas
Geriausi tapetai skirtingiems namų kambariams: kaip išsirinkti ir prižiūrėti?
Kodėl registruotas bagažas atskiriamas nuo keleivio?

Verslas

Vilkaviškyje vyko septintasis verslo forumas „VILKAVIŠKIS – 2025“
Nors euro zonoje – atsigavimo ženklai, Lietuvos pramonės lūkesčiai toliau smunka
Paskelbtas „Laikinojo nesudėtingojo statinio – prekybos (paslaugų) paskirties statinio įrengimo ir eksploatavimo greta Vytauto g. 56A, Marijampolėje nugalėtojas
40 m² komercinės patalpos Vilniuje: ar tai gali būti pelningas verslo startas?

Mokslas ir studijos

Naujas etapas Jono Totoraičio progimnazijoje – daugiau šviesos, erdvės ir galimybių
Visiškai atnaujintas vaikų lopšelio-darželio skyrius „Šaltinėlis“
Jaunimo reikalų tarybos susitikimas MTEC: apie galimybes, įvertinimą ir motyvaciją
Sūduvos jaunimo ateitis: ką atskleidė tyrimas ir kokių pamokų verta pasimokyti iš Gran Kanarijos

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus