Marijampolės savivaldybės administracija pradeda įgyvendinti projektą „Dviračių ir pėsčiųjų tako tarp A. Civinsko g. ir Aušros g. Marijampolės mieste įrengimas, skatinant bevariklio transporto integraciją“ (projekto kodas Nr. 24-102-P-0003). Šis projektas yra platesnio Europos žaliojo kurso įgyvendinimo dalis ir finansuojamas pagal 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programą bei plano „Naujos kartos Lietuva“ regioninės pažangos priemonę „Skatinti darnų judumą miestuose“.
Bendras projekto biudžetas – 649 539,52 Eur.
Iš jų:
– Europos Sąjungos fondų lėšos – 551 905,00 Eur;
– Marijampolės savivaldybės biudžeto lėšos – 97 634,52 Eur.
Reaguojant į šiandienos iššūkius – tvariomis priemonėmis
Projektas atliepia aktualias miestų plėtros problemas: eismo spūstis, oro taršą, nepakankamai išplėtotą bevariklio transporto infrastruktūrą. Lietuvoje transporto sektoriui tenka beveik 40 proc. visų išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD), o automobilių skaičius vienam gyventojui – vienas didžiausių visoje ES. Viešojo transporto kokybė, dviračių tinklų vientisumas ir pėsčiųjų saugumas vis dar kelia iššūkių daugeliui šalies miestų.
Analizuojant esamą situaciją, paaiškėjo, kad nemažai gyventojų nemano, jog dviračių ir pėsčiųjų takų tinklas Marijampolėje yra pakankamas. Jie nurodo, kad trūksta jungčių, takai nėra sujungti į vientisą sistemą. Ypač svarbu, kad infrastruktūra būtų pritaikyta visoms gyventojų grupėms, įskaitant žmones, turinčius individualių poreikių.
Kas bus įgyvendinta?
Planuojama įrengti apie 600 m ilgio dviračių ir pėsčiųjų taką, sujungiantį du svarbius miesto taškus – A. Civinsko ir Aušros gatves. Ši atkarpa yra svarbi jungtis tarp jau sutvarkytų gretimų ruožų, todėl šiuo projektu bus užtikrintas tinklo vientisumas.
Projekte numatyta:
*pakloti naują kietą dangą, aiškiai atskiriant dviračių ir pėsčiųjų zonas;
*dalį tako įrengti ant polių – tai leis išsaugoti gamtines sąlygas ir užtikrinti konstrukcijų ilgaamžiškumą;
*įrengti apšvietimą, mažosios architektūros elementus: suoliukus, šiukšliadėžes, kelio ženklus, formuoti želdynus;
*maksimalus tako plotis sieks 4,0 m, numatytas bendro naudojimo takas – 2,5 m pločio.
Kuo tai reikšminga miestui?
Projekto tikslas – ne tik pagerinti dviračių ir pėsčiųjų susisiekimo sąlygas, bet ir keisti kasdienius judumo įpročius. Mieste būtina mažinti automobilių srautus, oro taršą ir triukšmą, energijos vartojimą. Patrauklus ir saugus dviračių takų tinklas leidžia gyventojams rinktis alternatyvius keliavimo būdus, ypač trumpesnėse kasdienėse kelionėse – į darbą, mokyklą, paslaugų įstaigas.
Pagrindinė projekto tikslinė grupė – Marijampolės gyventojai ir miesto svečiai, kurie kasdien naudojasi viešąja susisiekimo infrastruktūra pėsčiomis ar dviračiais. Patenkinus šios grupės poreikius – užtikrinus kokybišką, saugų ir vientisą takų tinklą – mieste augs judumo kultūra, mažės spūstys, gerės gyvenimo kokybė.
Įgyvendinimo laikotarpis – 2025 m. balandis – 2027 m. balandis.
Projekto vykdytojas – Marijampolės savivaldybės administracija.