Gyventojai raginami kreiptis teisinės pagalbos nuotoliniu būdu.
Teisingumo ministerija ragina gyventojus, kilus teisiniam ginčui ar susidūrus su teisinėmis problemomis, pasinaudoti galimybe elektroninėmis priemonėmis gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą.
Ministerija, siekdama gerinti teisinės informacijos bei valstybės užtikrinamų teisinės pagalbos paslaugų prieinamumą, prieš keletą metų inicijavo Teisinės pagalbos paslaugų informacinės sistemos (TEISIS) kūrimą. Teisinės pagalbos paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę vyko keliais etapais ir buvo galutinai baigtas šiais metais.
Teisininko konsultacija neišvykstant iš namų
Nemokamą pirminę teisinę pagalbą – savivaldybių organizuojamas teisines paslaugas: teisines konsultacijas, teisinę informaciją, tam tikrų dokumentų užpildymo paslaugas, turi galimybę gauti visi Lietuvos gyventojai, o informacinė sistema TEISIS gali pasitarnauti norint nuotoliniu būdu užsiregistruoti pirminės teisinės pagalbos konsultacijai, išsirinkti ne tik tinkamą konsultacijos laiką, bet ir pasirinkti specialistą, atsižvelgiant į kalbą, kuria jis gali teikti konsultacijas. Konsultuotis galima naudojant interaktyvių konsultacijų įrankį patogiai iš namų ar bet kurios kitos vietos, kur yra interneto ryšis. Po konsultacijos asmuo gali pateikti įvertinimą.
Advokato pagalba pažeidžiamiausiems
Valstybės finansuojamą antrinę teisinę pagalbą – advokato paslaugas rengiant procesinius dokumentus ar atstovaujant ikiteisminiuose ir teisminiuose procesuose, gali gauti pažeidžiamiausių visuomenės grupių atstovai.
Šias, Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos organizuojamas ir advokatų teikiamas paslaugas, taip pat galima gauti nuotoliniu būdu pasinaudojus TEISIS. Sistema suteikia galimybę užpildyti prašymą antrinei teisinei pagalbai ir automatiškai įvertina, ar asmuo turi teisę gauti šią paslaugą, atsižvelgiant į jo turtinę padėtį.
Informacinė sistema TEISIS taip pat suteikia galimybes rasti antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų sąrašą, pasirinkti pageidaujamą advokatą, atsižvelgiant į jo veiklos teritoriją, specializaciją, kalbas, kuriomis advokatas teikia paslaugas. Be to, informacinė sistema leidžia su advokatu bendrauti interaktyviai, o savo bylos paskyroje matyti advokato atliktus veiksmus ir, pasibaigus teisinės pagalbos teikimui, įvertinti suteiktą paslaugą.
Kreipimasis per TEISIS yra patogiausias, paprasčiausias ir greičiausias būdas gauti valstybės užtikrinamas teisines paslaugas.
Kviečiame gyventojus pasinaudoti TEISIS suteikiamomis galimybėmis ir teisinės pagalbos paslaugas gauti interaktyviai, neišėjus iš namų – TEISIS interneto svetainėje: www.teisis.lt.
Valstybės garantuojama pirmine teisine pagalba 2021 metais pasinaudojo 40 648 asmenys, antrine – 28 184 asmenys.