Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2” savo klientus apie besibaigiančius „Mobile-ID“ sertifikatus informuoja SMS žinute. Taip vartotojai žino, kad netrukus šią paslaugą reiks atnaujinti.
Aida Lumbytė, „Tele2“ produkto vadovė, sako, kad atnaujinti „Mobile ID“ nėra sudėtinga. Be to, tai daryti reikia ganėtinai retai – vos kas penkerius metus.
Užtikrina duomenų saugumą
„Mobilus parašas – vienas paprasčiausių ir saugiausių elektroninių tapatybės patvirtinimo būdų, leidžiantis įvairius reikalus bet kuriuo paros metu tvarkyti telefonu ar kompiuteriu. „Mobile ID“ naudojamas visur kur reikalinga kliento duomenų autentifikacija: prisijungimui į valstybinių institucijų puslapius, tokius kaip VMI, „Sodra“, „Valdžios vartai“ ar bankai. Tai taip pat yra svarbus įrankis, naudojamas dokumentų bei sutarčių pasirašymui, transakcijų tvirtinimui“, – teigia A. Lumbytė.
Pasak jos, saugumo standartams nuolat keičiantis, reikalingas „Mobile-ID“ sertifikatų atnaujinimas. Visgi, šių sertifikatų galiojimas yra ilgas, todėl tokią procedūrą atlikti reikia vos kas 5-erius metus.
„Kriptografijos algoritmai, naudojami kvalifikuotų elektroninių parašų, tarp jų ir „Mobile-ID“, sukūrimui nuolat tobulėja. Galiojimo terminas užtikrina, kad klientas kas kart gauna pačią naujausią ir geriausią paslaugą su atnaujintomis saugumo priemonėmis, tokiomis kaip stipresni šifravimo algoritmai ar ilgesni raktai. Dažniausiai apie tai klientai yra informuojami SMS žinute“, – teigia ekspertė.
Tereikia atvykti į mobiliojo ryšio operatoriaus saloną
Visgi, „Mobile-ID“ atnaujinimas didelio galvos skausmo sukelti neturėtų. Tam, kad paslaugos ir toliau sklandžiai veiktų, tereikia turėti galiojantį asmens dokumentą: pasą arba asmens tapatybės kortelę ir atvykti į artimiausią mobiliojo ryšio operatoriaus saloną.
„Atvykus į saloną padaroma kiekvieno kliento autentifikacija ir išduodama nauja SIM kortelė su atnaujintais „Mobile-ID“ sertifikatais. Naujoji SIM kortelė taip pat turi naujus sPIN ir sPUK kodus. Kiekvienas klientas „Tele2 Menu“ programėlėje juos gali pasikeisti į lengviau įsimenamus arba labiau patinkančius“, – teigia ekspertė.
Pasak jos, jeigu atnaujinti „Mobile-ID“ sertifikatų laiku nespėjote – baimintis nereikėtų. Net ir neatnaujinus „Mobile-ID“ klientai gali naudotis visomis įprastai teikiamomis mobiliojo ryšio paslaugomis: skambučiais, SMS žinutėmis, mobiliaisiais duomenimis.
Galiojimo termino pabaigą galite pasitikrinti keliais būdais
Anot jos, paprastai paslaugą reikia atnaujinti iki SMS žinutėje nurodytos datos. Jeigu žinutės negavote arba ji pasimetė – sertifikatų galiojimo laiką galima pasitikrinti susiekus su klientų aptarnavimo centru arba tiesiogiai „MyID“ portale adresu: myid.skidsolutions.eu.
„Mobile-ID“ klientams A. Lumbytė pataria išlikti budriems ir saugotis virtualioje erdvėje siaučiančių sukčių. Pasak jos, vienas iš dažniausių sukčiavimo požymių yra prašymas greitai paspausti nuorodą, atsakyti į žinutę arba pateikti savo asmeninę informaciją, todėl tokios žinutės turėtų būti vertinamos itin atsargiai.
„Informuodami savo klientus apie besibaigiantį „Mobile-ID“ sertifikatų galiojimą, niekada nesiunčiame nuorodų ir neprašome pateikti asmens duomenų – į mobiliojo operatoriaus saloną patogiu metu siūlome atvykti fiziškai, todėl išlikite atidūs ir įtartinų žinučių neatidarinėkite“, – teigia ji.