Antradienį, Kalvarijos savivaldybės administracijoje vyko susitikimas su Greitosios medicinos pagalbos tarnybos „Karštoji linija 1808“ koordinatoriais, kuriame dalyvavo Kalvarijos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Zavistauskas, Kalvarijos savivaldybės administracijos Sveikatos reikalų koordinatorė Sigutė Matulevičiūtė-Jodelienė, Kalvarijos savivaldybės sveikatos centro direktorė Aušra Dainauskienė, asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai, Kalvarijos savivaldybės asmenų su negalia draugijos atstovai.
Susitikimo metu buvo pristatyta nuo 2024 metų liepos 1 dienos Lietuvoje teikiama pacientų pavėžėjimo paslauga. Aptarta jos organizavimo, koordinavimo ir teikimo tvarka, jos gavėjai, įvairūs pacientų pavėžėjimo atvejai. Diskusijos metu buvo aptartos problemos, su kuriomis susiduria sveikatos priežiūros įstaigos, socialiniai darbuotojai, registruojantys pacientus šios paslaugos gavimui. Tartasi, kaip būtų galima šią paslaugą pagerinti, išvengti klaidų ir laiku pacientui suteikti pavėžėjimo paslaugą.
Pavėžėjimo paslaugai gauti keliamus kriterijus atitinkantys pacientai gali užsisakyti pavėžėjimo paslaugą telefonu 1808 iš namų į gydymo įstaigą ir atgal. Turėdamas aktyvų siuntimą ir užsiregistravęs vizitui pas sveikatos priežiūros specialistą, pacientas gali skambinti į „Karštąją liniją“ trumpuoju telefono numeriu 1808 ir užsakyti pavėžėjimo paslaugą. Skambinti šiuo numeriu galima visą parą, visomis savaitės dienomis. Linijos operatorius, patikrinęs, ar pacientas turi teisę gauti paslaugą, skiria jo poreikius atitinkančią transporto priemonę, suderina pavėžėjimo laiką.
Pavėžėjimo paslauga yra planinė, ją užsakyti rekomenduojama ne anksčiau kaip prieš mėnesį ir ne vėliau nei prieš dvi darbo dienas.
Užsakyti pavėžėjimo paslaugą gali ne tik pats pacientas, bet ir jį lydintis asmuo, socialinis darbuotojas, šeimos narys, sveikatos priežiūros specialistas ar kitas žmogus. Kartu su pacientu užsakytu transportu gali vykti ir jį lydintis asmuo ar net šuo vedlys.