Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerijoje vykusi Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centro organizuota konferencija „Skaitmeninis tiltas į ateitį: kompetencijos kuriant rytojų“ subūrė ugdymo įstaigų vadovus ir pedagogus aktualiam pokalbiui apie švietimo raidą skaitmeninių technologijų laikotarpiu.
Renginio metu daug dėmesio skirta virtualiosios ir papildytosios realybės taikymui švietime, o konferencijoje pristatyti pranešimai tapo savotišku žemėlapiu, padedančiu orientuotis technologijų permainų kupiname ugdymo lauke. Ši konferencija – tai „Erasmus+“ projekto „Virtualiosios ir papildytosios realybės pritaikomumas suaugusiųjų švietime“ dalis.
Marijampolės savivaldybės vicemeras Ričardas Bagdanavičius teigė, kad skaitmeninių kompetencijų ugdymas šiandien yra ne galimybė, o būtinybė: „Švietimo įstaigos turi tapti erdvėmis, kuriose perduodamos žinios ir ugdomas gebėjimas kritiškai mąstyti, kūrybiškai veikti, taikyti technologinius sprendimus realiose situacijose. Skaitmeninės priemonės, tokios kaip dirbtinis intelektas, tampa įrankiais, leidžiančiais švietimui neatsilikti nuo gyvenimo tempo ir ruoštis tam, ko dar nežinome. Džiaugiuosi, kad mūsų ugdymo įstaigų bendruomenės aktyviai įsitraukia į pokyčius ir drąsiai priima ateities, o gal jau net dabarties, iššūkius.“
Pagrindines gaires, kaip dirbtinis intelektas keičia mokymosi procesus, pristatė Šarūnas Dignaitis-Kerpė – švietimo ir technologijų ekspertas, „EdTech Lietuva“ valdybos narys bei „Žinių radijo“ laidos „Technologijų žingsniai“ kūrėjas. Jo įžvalgos padėjo permąstyti švietimo sektoriaus vaidmenį DI įtakos akivaizdoje.
Dr. Živilė Navikienė, suaugusiųjų švietimo ekspertė ir S.A.F.E. Projects vadovė iš Nyderlandų, provokuojančiu pavadinimu „Kas mokosi – aš ar mano klonas?“ kvietė pažvelgti į besimokančiojo tapatybę ir naujas galimybes, atsiveriančias švietėjams.
Apie skaitmeninių inovacijų diegimą mokyklose kalbėjo Vaidas Baranauskas, VšĮ „LISPA“ vadovas, pristatęs realius DI, papildytosios ir virtualiosios realybės pritaikymo ugdyme pavyzdžius.
Kūrybiškumo ir technologijų sankirtas tyrinėjo Andrius Birštonas ir Evaldas Plečkaitis iš Mykolo Romerio universiteto Marijampolės STEAM centro. Jų pranešimas „Kai fantazija susitinka su algoritmais“ paskatino susimąstyti apie tai, kaip inovacijos gali skatinti kūrybinį mąstymą, o ne jį riboti.
Įdomiu konferencijos akcentu tapo Sūduvos gimnazijos mokinių Karinos Glinskaitės ir Emilio Spūdžio pristatymas „DI jaunų žmonių akimis“. Moksleiviai atskleidė, kaip technologijos keičia jų požiūrį į mokymąsi ir pasaulį – aiškiai, atvirai ir drąsiai.
Renginį užbaigė dr. Tomas Lagūnavičius, vedęs praktinį užsiėmimą „Kaip išsaugoti ir sustiprinti savo „Aš“ dirbtinio intelekto eroje“. Dalyviai turėjo progą pasigilinti į asmeninio autentiškumo klausimus vis spartėjančių technologinių permainų fone.