Šiandien Marijampolėje buvo pristatytas ,,Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos valstybės sienos rekonstrukcijos planas.
Pristatymo metu Susisiekimo ministras Marius Skuodis supažindino su projekto ypatybėmis. Šio ruožo atkarpa bus 40,23 km. ilgio, o bendra darbų vertė sieks apie 300 milijonų eurų.
Darbai vyks keturiais etapais, maždaug 10 km. ilgio atkarpomis. Toks sprendimas daromas neatsitiktinai, siekiant apsisaugoti nuo atvejų, jei vienos atkarpos darbų eiga sustotų, kad kitos atkarpos darbų eigos tai nepaliestų.
Šiuo metu vykdomi projektavimo darbai, patvirtintas poveikio aplinkai tyrimas, vyksta paskutiniai žemės paėmimo teisminiai procesai.
Pirmieji realūs rangos darbai prasidės 2022 m. antrajame ketvirtyje, o visą projektą įgyvendinti planuojama 2024 m. pabaigoje. Intensyviausi darbai, anot ministro, vyks 2023 metais. Lenkija savo darbus iki Lietuvos Respublikos sienos žada pabaigti 2023 m.
Ministras patikino, jog finansavimas projektui jau yra užtikrintas, iš kurių apie 50 proc. skirs Europos Sąjunga.
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija vadovas Remigijus Lipkevičius priminė, jog ,,Via Baltica“ startu galima laikyti dar 1996 metus, o atkarpa jungia Suomiją, Baltijos šalis ir Lenkiją.
Anot direktoriaus, siekiama, jog iki 2050 m. avarijų skaičius ruože būtų nulinis.
Projektui įgyventi Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybėse bus reikalingas maždaug 3000 hektarų ploto žemės paėmimo procesas.
Įgyvendintus darbus ruože bus galima važiuoti 130 km/h. greičiu, atskirtas tranzitinis eismas nuo vietinio, panaikintos visos vieno lygio sankryžos, o kelias atitiks AM kategorijos reikalavimus.
Minėtu ruožu per parą pravažiuoja 21000 automobilių, iš kurių beveik pusę sudaro kroviniai automobiliai.