Marijampolės profesinio rengimo centras (Marijampolės PRC) – tai vieta, kur teorinės žinios susilieja su praktine veikla, o mokymas grindžiamas realiais darbo rinkos poreikiais. Viena iš stipriausių Marijampolės PRC grandžių – Sektoriniai praktinio mokymo centrai, koordinuojami vadovo Povilo Urbono, kuris čia dirba jau daugiau nei ketverius metus.
Už praktinio mokymo proceso koordinavimą, infrastruktūros priežiūrą ir jos modernizavimą, bendradarbiavimą su verslo įmonėmis, socialiniais partneriais ir švietimo institucijomis atsakingas P. Urbonas pabrėžia, kad šie Sektoriniai praktinio mokymo centrai – reikšmingi ne tik Marijampolei, bet ir visam regionui bei šalies profesinio mokymo sistemai.
Marijampolės profesinio rengimo centre yra įkurti du sektoriniai praktinio mokymo centrai
Marijampolės PRC veiklą vykdoma dvejuose specializuotuose Sektoriniuose praktinio mokymo centruose – Žemės ūkio bei Kelių statybos, remonto ir melioracijos. Jie aptarnauja visų Marijampolės PRC skyrių mokinius, kurių praktiniai užsiėmimai organizuojami naudojantis šiuolaikiška technine baze. Šie sektoriniai praktinio mokymo centrai svarbūs ne tik regione, bet ir nacionaliniu mastu, nes užtikrina praktinio mokymo kokybę žemės ūkio ir infrastruktūros sektoriuose.

„Mūsų prioritetas – ne tik suteikti mokiniams teorinių žinių, bet ir užtikrinti, kad jie būtų pasiruošę dirbti realiomis sąlygomis. Todėl praktiniam mokymui skiriame ypatingą dėmesį“, – sako Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas Povilas Urbonas.
Išskirtinumas – moderni bazė
Sektoriniuose praktinio mokymo centruose mokiniams sudaromos sąlygos mokytis su modernia technika ir pažangiausia įranga, leidžiančia mokytis ne tik teoriškai, o ir praktiškai, pagal naujausius rinkos standartus. Inovatyvios mokymo laboratorijos, šiuolaikiškos praktinio mokymo aikštelės, technikos parkas bei specializuotos bazės transporto, statybos ir žemės ūkio srityse sukuria autentišką darbo aplinką. Visa tai padeda ne tik tobulinti įgūdžius, bet ir pasiruošti realiems iššūkiams – mokymosi turinys ir įranga nuolat atnaujinami, kad mokiniai būtų žingsniu priekyje nuolat besikeičiančioje profesinėje aplinkoje.
Puikiai išplėtota infrastruktūra suteikia galimybę ne tik tobulinti praktinius įgūdžius, bet ir mokytis vairuoti įvairių kategorijų transporto priemones, dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo kursuose, laikyti egzaminus įvairių kategorijų statybinei ir žemės ūkio technikai valdyti (TR1, TR2, SM, SZ), bei tobulinti gebėjimus hidromanipuliatoriaus, autokrautuvo, elektrokrautuvo valdyme. Be to, papildomai vykdomi ir privalomieji 95 kodo kursai.
Vadovas pabrėžia, kad mokinių skaičius sektoriniuose praktinio mokymo centruose yra dinamiškas ir nuolat kintantis, nes aptarnaujami įvairių profesijų mokiniai iš skirtingų Marijampolės PRC skyrių. Visgi, pastebima, kad augant susidomėjimui inžinerinėmis profesijomis, didėja ir mokinių, besinaudojančių Marijampolės PRC paslaugomis, skaičius, o pastaraisiais metais ženkliai išaugęs ir suaugusiųjų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo poreikis.
„Sektoriniai praktinio mokymo centrai teikia praktinius mokymus įvairių sričių mokiniams, o visos siūlomos profesijos yra svarbios ir paklausios darbo rinkoje”, – tikina vadovas P. Urbonas.

Šiuo metu Sektoriniuose praktinio mokymo centruose siūlomos transporto priemonių remonto techniko, dekoratyvinio apželdinimo darbuotojo ir padėjėjo, aplinkotvarkininko, motorinių transporto priemonių vairuotojo (keleiviams ir kroviniams vežti), kelininko, melioratoriaus, automatinių sistemų mechatroniko, transporto priemonių remontininko, sandėlio operatoriaus, žemės ūkio darbuotojo bei transporto priemonių elektroniko specialybės.

„Pastaraisiais metais išaugęs susidomėjimas transporto, logistikos, automatizuotos gamybos, technikos operatorių bei technikos remontų specialistų srityse, nes jos yra aktualios ir reikalingos ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, o darbuotojų trūkumas nuolat jaučiamas“, – pabrėžia vadovas P. Urbonas.
Glaudus bendradarbiavimas su socialiniais partneriais
Vienas iš svarbiausių Marijampolės PRC veiklos aspektų – aktyvus bendradarbiavimas su verslu. Praktikos vietos, mokymo turinio formavimas, stipendijos, techninės pagalbos teikimas – visa tai vyksta glaudžiai bendradarbiaujant su dešimtimis įmonių, tokiomis kaip UAB „Alkesta“, UAB „Avesco CAT Lithuania”, UAB „Kelranga”, UAB „Statybos ritmas”, UAB „Stevila“, UAB „Fasa”, UAB „CIE LT Forge”, UAB „Inžinerinių objektų statyba”, UAB „Mantinga”, UAB „Rida”, UAB „RSD Auto”, UAB „Adampolis”, UAB „IKEA Industry Lietuva” ir kitomis verslo įmonėmis.
Nemažiau svarbūs ir ryšiai su nevyriausybinėmis organizacijomis ir asociacijomis: Lietuvos melioracijos įmonių asociacija, Lietuvos kelių asociacija, Marijampolės vežėjų asociacija.
„Mūsų partneriai dalyvauja padedant formuoti mokymo turinį, dalijasi savo kompetencija, prisideda prie specialistų rengimo, priima mokinius praktikai. Visa tai lemia, kad didžioji dalis mokinių sėkmingai integruojasi į darbo rinką. Mokymo metu įgyti praktiniai įgūdžiai ir darbas su modernia įranga padeda greitai prisitaikyti prie realios darbo aplinkos. Pabrėžtina, kad darbdaviai, ypač inžinerinių, statybos, transporto sektoriuose, teigiamai vertina absolventų veiklą. Tiesa, mokinių įsidarbinimo sėkmė priklauso ir nuo paties mokinio motyvacijos bei nuolatinio domėjimosi technologinėmis naujovėmis” – mano vadovas P. Urbonas.

Visgi, veikla neapsiriboja tik kasdieniu mokymosi procesu. Kasmet Marijampolės PRC organizuojami regioniniai ir respublikiniai statybinės technikos valdymo, B ir CE kategorijų vairuotojų, traktorių ir žemės ūkio technikos valdymo meistriškumo konkursai. Marijampolės PRC mokiniai užima prizines vietas ne tik mūsų įstaigos organizuojamuose, bet ir kituose respublikiniuose bei tarptautiniuose konkursuose.
Ateityje – „žalioji” ir skaitmeninė transformacija
Marijampolės PRC nuolat siekia tobulinti ugdymo turinį, atnaujinti mokymosi programas ir žengti kartu su naujausiomis technologijomis, siekiant parengti aukštos kvalifikacijos darbuotojus.
Neseniai pradėtos vykdyti dekoratyvinio apželdinimo darbuotojo ir transporto priemonių elektroniko mokymo programos, bei intensyviai ruošiamasi bepiločių orlaivių operatorių mokymui, reaguojant į verslo poreikius. Planuojama plėsti transporto priemonių remonto programas įtraukiant sunkiojo transporto technikos aptarnavimą.
„Priimame mokinius ir iš kitų profesinio mokymų įstaigų, todėl nuolat atnaujiname įrangą, o ugdymo turinį koreguojame pagal darbo rinkos ir pramonės skaitmenizavimo ir automatizavimo tendencijas. Tai leidžia mokiniams būti žingsniu priekyje“, – teigia vadovas.

Vienas iš svarbiausių strateginių tikslų – ugdyti darbuotojus, gebančius dirbti su pažangiomis technologijomis, laikantis tvarumo principų. „Žalioji“ ir skaitmeninė transformacija tampa neatsiejama profesinio rengimo dalimi, todėl mokytojai dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo seminaruose Lietuvoje ir užsienyje, dalijasi gerąja patirtimi su Lietuvos bei užsienio šalių kolegomis.
„Norime, kad mūsų mokiniai būtų pasirengę ne tik šiandienos, bet ir rytojaus darbo rinkai. Todėl investuojame į ateitį – į žmones, įrangą ir žinias“, – sako vadovas P. Urbonas.