Marijampolės PRC svečiavosi mokiniai iš Jungėnų pagrindinės mokyklos, Kudirkos Naumiestyje vyko štangos spaudimo varžybos, dalyvauta pamokoje muziejuje, gaminti moliūgų traškučiai, bei pradėta įgyvendinti kognityvinės elgesio korekcijos EQUIP programa.
Marijampolės PRC lankėsi Jungėnų pagrindinės mokyklos 7 klasės mokiniai kartu su karjeros specialiste Kristina Skrupskyte ir mokytojo padėjėja Airida Kisieliene.
Susitikimo metu mokinai susipažino su virėjo profesija.
Marijampolės profesinio rengimo centro Kudirkos Naumiesčio skyriuje, vyko projektinis renginys „Atviros Šakių rajono moksleivių štangos spaudimo varžybos“.
Renginį organizavo Šakių sporto klubas “Ošimas” kartu su Kudirkos Naumiesčio skyriumi.
Atidarymą paskelbė fizinio ugdymo mokytojas Vytautas Smirnovas. Renginyje dalyvavo dalyviai iš Marijampolės PRC, Kudirkos Naumiesčio skyriaus ir Šakių sporto klubo “Fortūna”.
Savo svorio kategorijose dalyviai iškovojo šias prizines vietas:
I-os vietos: Viltė Bakšinskaitė (s/k „Fortūna“), Deimantė Diržiūtė (Kudirkos Naumiesčio sk.), Gabrielė Mickevičiūtė (Kudirkos Naumiesčio sk.), Žygimantas Stankevičius (Kudirkos Naumiesčio sk.), Donatas Pikalavičius (Kudirkos Naumiesčio sk.), Nojus Matukynas (s/k „Fortūna“), Kernius Martynaitis (s/k „Fortūna“) Gintaras Krapavičius (Marijampolės PRC), Armantas Pėža (Kudirkos Naumiesčio sk.).
II-os vietos: Gabija Krikštolaitytė (Kudirkos Naumiesčio sk.), Viktorija Tamošiūnaitė (Marijampolės PRC), Daiva Kumetytė (Kudirkos Naumiesčio sk.), Rasvydas Asijavičius (Marijampolės PRC), Irmantas Kaušius (Kudirkos Naumiesčio sk.), Eimutis Pikalavičius (Kudirkos Naumiesčio sk), Lukas Rasimas (Kudirkos Naumiesčio sk.), Karolis Butkus (Kudirkos Naumiesčio sk.), Juozas Matulis (Kudirkos Naumiesčio sk.).
III-ios vietos: Ugnė Maumevičiūtė (Kudirkos Naumiesčio sk.), Aleksandras Sinekovas (Kudirkos Naumiesčio sk.), Mykolas Pikalavičius (Kudirkos Naumiesčio sk.), Lukas Januševičius (Kudirkos Naumiesčio sk.), Modestas Pėža (Kudirkos Naumiesčio sk.).
Absoliučia nugalėtoja tapo Viltė Bakšinskaitė, o nugalėtoju Nojus Matukynas. Abu sportininkai atstovavo Šakių sporto klubą “Fortūna”.
Komandinėse įskaitose dalyvių komandos iškovojo šias prizines vietas:
I vieta – Marijampolės PRC Kudirkos Naumiesčio skyrius,
II vieta – Šakių sporto klubas “Fortūna”,
III vieta – Marijampolės PRC
Varžybų nugalėtojai ir prizininkai buvo apdovanoti taurėmis, medaliais, diplomais.
Varžyboms teisėjavo Rimantas Simokaitis, o dalyvių sveikatos priežiūra rūpinosi Šakių VSB specialistė Benita Petrauskienė.
Jubiliejinės Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejaus savaitės metu Marijampolės PRC mokiniai su mokytojomis J. Schroeder ir E. Sėdaitiene vyko į tradicinę pamoką muziejaus erdvėje.
Šių metų integruotos istorijos ir lietuvių kalbos pamokos tema – garsios istorinės asmenybės. Iš Marijampolės krašto kilęs prezidentas Kazys Grinius mokiniams gali tapti ne tik demokratiškos politikos, bet ir patriotizmo pavyzdžiu.
Muziejininkas Tomas Kukauskas aprodė muziejaus erdves, supažindino su įdomiais istoriniais artefaktais. Mokinių užduoti klausimai ir edukacijos refleksija parodė, kad toks mokymosi būdas ir naudingas, ir įdomus.
O sveikindami Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejų bei jo darbuotojus su 90-uoju jubiliejumi linkime prasmingų ir turiningų darbo metų, nes esate reikalingi, profesionalūs ir nepailstantys!
Lapkričio 13 dieną Marijampolės PRC Vilkaviškio skyriaus verslumo būrelio mokiniai, padedami virėjų mokytojos O. Vieraitienės ir būrelio vadovės J. Rudvalytės, gamino moliūgų traškučius ir ruošėsi dalyvauti „Lietuvos Junior Achievement“ kalėdinėje mokomųjų mokinių bendrovių „eXpo“ mugėje, kuri vyks gruodžio 8 dieną „Litexpo“ Lietuvos parodų ir kongreso centre.
Marijampolės savivaldybės pedagoginės psichologinės tarybos specialistės bei Marijampolės PRC socialinės pedagogės susitelkė bendram darbui.
Marijampolės PRC pradėta įgyvendinti kognityvinės elgesio korekcijos EQUIP programa.
Ribų nustatymas neturi nieko bendra su draudimais ir bausmėmis. Ribos ne viešpatauja – jos nukreipia, veda, padeda ir skatina. O draudimai ir bausmės, priešingai – palaužia valią ir rodo galią.
Kad mokiniai mus suprastų ir paklustų, turime jiems aiškiai įvardinti, kokio elgesio iš jų mes tikimės. Nors ir labai norėtume, kad mokiniai vien iš griežto žvilgsnio suprastų, kad metas baigti juokauti, deja, jie tikriausiai dar nemoka skaityti minčių ir elgsis toliau taip, kaip jiems atrodo geriausia. Suaugusiems dažnai sunku įsivaizduoti, kiek daug yra „savaime suprantamų“ dalykų, apie kuriuos mokiniai dar nieko nenutuokia! Taigi, svarbiausia suteikti šansą elgtis tinkamai, įvardinant tiksliai, ko iš jų norime.
ei vis tik susiduriame su pavojingu, nepagarbiu ar kitaip netinkamu elgesiu, turime iš anksto įspėti, kokios bus jo pasekmės. Mokiniams pamokose turi būt nubrėžiamos aiškios jų elgesio ribos.
Ribos yra būtinos:
Be ribų neįmanoma išugdyti savarankiškumo, darnios asmenybės, kuri suvoktų savo vertę, turėtų emocinį ir socialinį bendrystės pojūtį. Ribos yra pamato, ant kurio statomi tėvų ir vaikų santykiai, dalis.
Ir vis dėlto, ribų nustatymas neturi nieko bendra su draudimais ir bausmėmis. Ribos ne viešpatauja – jos nukreipia, veda, padeda ir skatina, o draudimai ir bausmės, priešingai – palaužia valią ir rodo galią. Nors draudimų ir bausmių dažniausiai nepaisoma, nes jais grasinama susijaudinus ar įniršus, šie būdai vis tiek slogiai veikia ugdymą ir žlugdo vaiką.
Ribos apibrėžia artumą ir atstumą, pasitenkinimą tuo, kas pasiekta, ir pasitikėjimą savimi išbandant tai, kas nauja, atsiribojimą nuo įprastų dalykų ir naujovių troškimą, kitus iššūkius ir naują patirtį.
Reaguodamos į mokiniams šiuo metu ypač būdingus elgesio sutrikimus, ribų neturėjimą ir savęs nepažinimą, Marijampolės savivaldybės pedagoginės psichologinės tarybos specialistės bei Marijampolės PRC socialinės pedagogės susitelkė bendram darbui. Centre pradėta įgyvendinti kognityvinės elgesio korekcijos EQUIP programa.
EQUIP programos tikslas – mokyti jaunuolius mąstyti ir elgtis atsakingai, prisiimti asmeninę atsakomybę už savo elgesį, motyvuoti ir įgalinti juos teikti pagalbą vienas kitam, taikant savitarpio pagalbos metodus. Programa ilgalaikė, bus vykdoma 6 savaites. Programos pabaigoje tikimės, jog jaunuoliai gebės geriau valdyti savo pyktį ir koreguoti mąstymo klaidas, gerės socialiniai įgūdžiai ir mokiniai išmoks priimti socialiai atsakingus sprendimus, nekenkiančius nei jiems patiems, nei aplinkiniams.
Socialinės pedagogės – Edita Rakauskienė, Jolita Petruškevičienė.