Intensyvėjant motociklininkų sezonui, valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) išanalizavo 2020 metų eismo įvykių, kuriuose žuvo motociklų vairuotojai, duomenis ir sudarė pernai Lietuvos keliuose žuvusio motociklo vairuotojo paveikslą: 21–30 metų amžiaus vyras, kuris žuvo važiuodamas valstybinės reikšmes rajoniniu keliu pavasarį arba vasarą, sekmadienį, šviesiu paros metu, 15.00–18.00 val.
Pasak Kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, Kelių direkcija didelį dėmesį skiria eismo dalyvių švietimui, analizuoja eismo įvykių statistiką ir pagal tai numato tolesnes veiklos kryptis. Jau paskelbtas žuvusio pėsčiojo Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose paveikslas, netrukus bus atnaujintas žuvusio dviratininko, rengiamas nukentėjusio eismo įvykiuose nepilnamečio paveikslas.
„Statistinis žuvusio motociklo vairuotojo paveikslas yra sudaromas pirmą kartą ir kol kas išanalizuoti tik vienų metų statistikos duomenys. Tačiau ir toliau bus stebimos eismo įvykių tendencijos, žuvusio motociklo vairuotojo paveikslą planuojama atnaujinti po metų. Atsižvelgus į gautus duomenis ir sudarytus nukentėjusių eismo įvykiuose paveikslus yra planuojama saugaus eismo švietėjiška veikla, parenkamos komunikacinės priemonės“, – kalbėjo Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Kad būtų išvengta žūčių keliuose, Kelių direkcija atkreipia dėmesį, ką turėtų prisiminti motociklų vairuotojai pradėdami sezoną? Važiuodamas motociklu, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones). Labai svarbi apranga. Ji turi būti ryški, kad motociklininkas būtų matomas iš tolo.
Pradedant sezoną, svarbu prisiminti, kad po ilgesnės pertraukos vairavimo įgūdžiai taip pat gali būti suprastėję, reakcijos laikas gali būti lėtesnis, todėl svarbu pasirinkti saugų greitį ir nepervertinti savo galimybių. Visada svarbu įvertinti oro ir eismo sąlygas, nes važiuojant rytais asfaltas vis dar šaltas, todėl padangų sukibimas su kelio danga nėra geras, vadinasi reikia išlaikyti didesnį atstumą iki kitų transporto priemonių ir laikytis ramaus važiavimo stiliaus. Kelių eismo taisyklės jau nuo kovo 1 d. leidžia važinėti motociklais su vasarinėmis padangomis, jei tam palankios meteorologinės sąlygos, t. y. jeigu važiuojamoji dalis, kuria važiuojama, nėra apsnigta ar apledėjusi.
Po žiemos sezono ant asfalto būna likę nemažai smėlio, todėl išlieka pavojus ant jo paslysti. Taip pat reikia atkreipti dėmesį ir į duobes ant kelio – po žiemos jų tikrai yra daugiau, todėl, ypač važiuojant anksti ryte arba vėlai vakare, kai vyrauja prieblanda, reikia žiūrėti labai atidžiai – įvažiavimas į gilią duobę gali baigtis rimtu kritimu.
Taip pat kiekvienas eismo dalyvis, dalyvaudamas eisme, turi būti atidus, stebėti eismo aplinką. Ne išimtis ir motociklų vairuotojai, prieš darydami bet kokį manevrą motociklininkai visuomet privalo įsitikinti, ar yra matomi, ar kiti vairuotojai juos praleidžia. Tai itin svarbu, kai motociklas įvažiuoja iš šalutinio kelio į pagrindinį.
Pasak Kelių direkcijos vadovo R. Lipkevičiaus, prie į eismą grįžtančių motociklų vairuotojų turi įprasti ir automobilių vairuotojai – jie privalo būti dar atidesni, dažniau pasižiūrėti į dešiniojo vaizdo veidrodėlius – motociklininkai kartais gali pasirodyti labai netikėtai. Kad visi eismo dalyviai būtų saugūs, labai svarbi keliuose eismo kultūra. Pagarba ir dėmesys vieni kitiems yra saugaus eismo kelyje pagrindas.
Preliminariais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 metais Lietuvos keliuose iš viso žuvo 17 motociklų vairuotojų, t. y. 2 mažiau palyginus su 2019 metų statistika. Dešimt motociklininkų žuvo patys sukėlę eismo įvykius, septynis pražudė kiti eismo įvykius sukėlę vairuotojai.