Turite genialią idėją, o galbūt ši jau įgijo išsvajotą pavidalą ir yra paruošta pristatymui rinkoje? Dar prieš žengiant pirmuosius žingsnius, ekspertai pataria susikurti tvirtą startuolio teisinį pamatą, užtikrinantį jūsų ir klientų saugumą, efektyvią informacijos, finansų bei mokesčių valdymo sistemą. Taigi, kokie 3 aspektai garantuos tvirtą pagrindą po kojomis?
Suprasti intelektinę nuosavybę
Ypač tie, kuriems neteko susidurti su produkto ar paslaugos paleidimu į rinką, intelektinę nuosavybę tapatina su prekės ženklo vardo įteisinimu, sukurtos idėjos apsauga. Vis dėlto, savarankiškai pradėjus, neretai pusiaukelėje dairomasi pastiprinimo – teisininkų komandos, kuriai profesionali intelektinės nuosavybės teisė bei visos šios sritys yra kasdienybė. Kodėl?
Vos susidūrus su teisine sistema, pastebima, kad tai kur kas daugiau nei įmonės pavadinimas, bet ir ilgas IN objektų registravimo procesas, sutarčių rengimas, licencijos, leidimai, frančizė. Beje, ar žinojote, kad savarankiškai suformavus IN portfelį ir įdiegus efektyvias šio valdymo sistemas, galite kreiptis dėl IN teisinio patikrinimo? Jo metu specialistai suteikia naudingų įžvalgų, atsako į rūpimus klausimus, kitaip tariant – padeda maksimaliai apsaugoti įmonę nuo brangiai kainuojančių klaidų, neapgalvotų praradimų.
Apsaugoti duomenis
Apsaugoti būtina ne tik intelektinę nuosavybę, bet apskritai visus duomenis – tiek jūsų, tiek jūsų klientų, tiek darbuotojų. Šiandien verslas sunkiai gali egzistuoti be asmens duomenų. Dėl to pravartu iš anksto detaliai planuoti:
- Kokie duomenys jums bus reikalingi; ir
- Kokių priemonių imsitės, siekdami užtikrinti jų saugumą.
Bene pirmasis dokumentas, kuriuo turite pasidomėti – bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Jei šioje srityje nenusimanote ir kyla klausimas, ar yra trumpesnis kelias, verta pasikonsultuoti su patyrusiais teisininkais, kurie pateiks bei padės pritaikyti individualiai aktualią informaciją.
Įsigilinti į elektroninės prekybos užkulisius
Žengiant toliau, taip pat tenka susidurti su elektroninės prekybos užkulisiais ir čia galiojančiomis taisyklėmis. Tuomet suvokiama, kad internetinės svetainės sukūrimas ir dizaino sprendimai – ne visai pagrindinė dalis. Kaip pabrėžia teisės ekspertai, gražus viršelis nepadės, jei po šiuo neslypi tvirtas teisinis pamatas, leidžiantis verslui funkcionuoti.
Elektroninė prekyba apima, bet neapsiriboja intelektine nuosavybe bei efektyvia duomenų apsaugos sistema. Nuolat turi būti peržiūrimos ir atnaujinamos paslaugų teikimo sąlygos, standartinės sutarčių sąlygos, informaciniai pranešimai apie tvarkomus asmens duomenis ir kt. Žinoma, būtina sekti aktualios rinkos įstatyminę bazę, galbūt šioje nusimato pokyčiai. Prekybą vykdant globaliu mastu – reikėtų nepamiršti ne tik savo krašto, bet ir užsienio valstybių taikomų įstatymų.
Savarankiškas kelias ar profesionalų pagalba?
Įvaizdžio, rinkodaros niuansų tiek daug, jog nežinote, nuo ko ar kada pagaliau pradėti formuoti tvirtą teisinį pamatą? Dažnu atveju trūksta ne tik laiko išteklių, bet ir reikalingų žinių. Tuomet yra dvi išeitys: daug ieškoti ir gilintis į sritį patiems arba pasirūpinti vienu klausimu – patikimais partneriais. Pirmasis variantas dažnai atrodo finansiškai naudingesnis, tačiau galiausiai nustebina visiškai priešingas rezultatas – sugaištama per daug laiko, o kiekviena klaida, net ir elementarus nežinojimas turi savo kainą.
Kokius partnerius pasirinkti? Žinoma, pirmiausiai draugiškus, supratingus, sudėtingais terminais neužversiančius kolegas. Itin vertingas pasirinkimo kriterijus – skirtingose srityse besispecializuojanti komanda. Tik taip galėsite būti užtikrinti, kad jūsų klausimai nagrinėjami kur kas platesniu spektru ir kreiptis galėsite ne tik dėl prekės ženklo teisinio pamato, bet ir absoliučiai visų su įmonės veikla Lietuvoje ar užsienyje susijusių klausimų.
Svarbu sau priminti, kad kiekvienas – savo srities žinovas. Kol rūpinsitės lyderyste savojoje, patyrę skirtingų sričių teisės lyderiai garantuos sklandžius procesus, o prireikus ir tvirtą užnugarį.