• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Antradienis, 1 liepos
Sūduvos Gidas
Justicija
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Noras per šventes pasišildyti namus gali virsti siaubinga trauma

2018-12-24
Gyvenimas
Laikas: 4 min skaitymo
A A

Praėjusių švenčių nelaimingas įvykis, kai dėl slidaus kelio ir sniego gausos senolis rąstą namams pasišildyti nešėsi greta geležinkelio ir buvo traumuotas traukinio, ypač gerai iliustruoja, kad eiti geležinkelio bėgiais ar ant sankasos, kur nėra sniego, nevalia.

Žiemą prie geležinkelių gyvenantys žmonės turi elgtis ypač atsargiai ir net esant užpustytiems pėsčiųjų takams eiti ne bėgiais, o saugiu atstumu nuo jų.

„Gyventojams patogiau eiti geležinkelio bėgiais, o ne klampoti nenuvalytais ar palaidu sniegu padengtais pėsčiųjų takais. Tačiau noras greičiau pasiekti namus ar kirsti geležinkelį ten, kur papuola, dažniausiai baigiasi ypač skaudžiai”, – geležinkelius dažnai kertančių žmonių dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos Transporto veiklos priežiūros departamento direktorius Justas Petrauskas.

Ekspertas prisimena skaudžiausius pastarųjų metų įvykius, kai dėl savo neapdairumo žiemą kirsdami bėgius pėstieji buvo sužaloti ar mirtinai traumuoti.

Pasak J. Petrausko, 2016-ųjų šventinį laikotarpį ypač aptemdė nelaimingas įvykis, kai senyvo amžiaus gyventoją, einantį geležinkelio sankasa, traumavo traukinys.

„Situacija atrodė labai paprasta ir buitiška – senolis nešėsi rąstą, kuriuo planavo pasišildyti namus, ir nekreipė dėmesio į iš nugaros atvažiuojančio traukinio skleidžiamą garsinį signalą. Traukinys kliudė ilgą rąstą ir sužeidė patį asmenį.  Gyventojo pasakojimu, jis manė, kad traukinys jo nekliudys, nes atstumas nuo bėgių, jo įsitikinimu, buvo pakankamas. Tačiau iš tiesų asmuo buvo pavojingoje geležinkelio zonoje (2,5 m nuo išorinio bėgio į abi geležinkelio kelio puses), nes traukinio gabaritas į šoną išsikiša gerokai daugiau nei pačių bėgių plotis”, – skaudų eismo įvykį prisimena pašnekovas.

2016-ųjų žiemą du Lentvario gyventojai, nusprendę iš darbo į namus eiti išilgai geležinkelio, iš nugaros atvažiavusio traukinio buvo mirtinai traumuoti. Traukinio mašinistui pirmą kartą panaudojus garsinį signalą, asmenys nepasitraukė nuo bėgių, nes dėl sniego sugeriamo garso, striukių kapišonų ir vartoto alkoholio signalo paprasčiausiai neišgirdo. Išgirdę antrąjį signalą ir jau pamatę traukinį pėstieji nuo bėgių, deja, nebespėjo pasitraukti ir žuvo vietoje.

Žiemos eismo įvykių suvestinėje turima netgi kurioziškų eismo įvykių – į vieną tokių pateko Lietuvos muitinės darbuotoja. Eidama tikrinti traukinio dokumentų skubanti moteris geležinkelio bėgius kirto neleistinoje vietoje, neįvertinusi slidaus geležinkelio bėgių paviršiaus paslydo ir parkrito ant geležinkelio, kuriuo judėjo traukinys. Pastebėjusi, kad nespės pasitraukti, pareigūnė atsigulė išilgai bėgių, o traukinys važiavo virš jos. Šioje situacijoje pareigūnę išgelbėjo tik greita jos reakcija ir traukinio aukštis. Moteris atsipirko tik veido sužalojimais ir nosies lūžiu, kurį patyrė griūdama ant bėgių. Tokią laimingą baigtį galima vadinti stebuklu, nes po traukiniu yra detalių ar mechanizmų, kurie gali kliudyti asmenį. Šiuo atveju tai buvo nelaimingas įvykis, tačiau labai dažnai pasitaiko adrenalino „medžiotojų”, kurie ant bėgių gulasi specialiai.

„Šis atvejis tik dar kartą pažymi, kad geležinkelis žiemą pavojingesnis nei įprastai”,  – sako J. Petrauskas.

Didesnis eismo pavojus žiemą yra būdingas ir kitoms šalims – pavyzdžiui, Pietryčių Manitobos valstijoje (Kanada). Kanados policija teigia, kad nuolat susiduria su padidėjusia rizika geležinkeliuose dėl žiemos sporto entuziastų, šalia bėgių važiuojančių sniego motociklais. Taip pat kovojama su pažeidėjais, geležinkelį kertančiais neleistinoje vietoje.

„Asmenys ant bėgių iššūkis ir Norvegijai. Norvegijoje yra draudžiama kirsti geležinkelio bėgius (išskyrus geležinkelio pervažas) ir būti šalia jų. Prieš kelerius metus kalnuose įvyko keletas ypač pavojingų incidentų slidinėjimo trasose, kertančiose geležinkelio bėgius, tačiau nelaimingų eismo įvykių buvo išvengta”, –  sako Norvegijos geležinkelio tarnybos generalinis direktorius Erikas Ø. Reiersøl-Johnsenas.

Keletas patarimų saugiam elgesiui prie geležinkelių:

Neikite geležinkelio bėgiais ar geležinkelio sankasa (net jei tai atrodo vienintelė patogi vieta). Sugaišite daugiau laiko, tačiau namus ar darbą pasieksite saugiai. Mažiausias saugus atstumas prie geležinkelio bėgių – ne mažiau nei 2,5 m abiejose pusėse nuo geležinkelio. Pravažiuojančio traukinio sukeliamas oro gūsis gali įtraukti pro šalį einantį asmenį ant bėgių. Atstumą lengva apskaičiuoti žingsniais: suaugusysis turėtų žengti mažiausiai 4 didelius žingsnius, vaikas – mažiausiai 9–10 žingsnių.

Žiemą traukiniai (ypač elektriniai) važiuoja labai tyliai. Eidami netoli bėgių (net ir, atrodytų, saugiu atstumu), nusiimkite kapišoną, išsiimkite ausinukus, apsidairykite – traukinys gali būti visai čia pat. Daugelis skaudžiausių įvykių įvyksta, kada asmenys eina nusisukę, traukinio važiavimo kryptimi.

Nekirskite geležinkelio tam neskirtose vietose. Žiemą bėgiai ar sankasa gali būti slidūs, apledėję, todėl negalima statyti kojos ant bėgių. Pėstiesiems saugiai kirsti geležinkelį leidžiama tik pėsčiųjų viadukais, tuneliais, perėjomis, takais, esančiais šalia automobilių pervažų. Įsitikinkite, kad nedega draudžiamasis šviesoforo signalas ir nematyti artėjančio traukinio. Nesant šviesoforo, apsidairykite į abi puses, įvertinkite oro sąlygas (pustymą, šlapdribą), matomumą ir tik visiškai užtikrinti, kad negresia pavojus, pereikite geležinkelį.

 

 

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Nuo liepos šilumos ūkis – vėl Marijampolės savivaldybės rankose
Marijampolėje kilus gaisrui daugiabutyje, vyras apdegė rankas ir kojas
Kazlų Rūdos savivaldybė paskirstė paramą smulkiems prekybininkams
Kalvarijos savivaldybėje, degalinės aikštelėje, šildydamas maistą vilkiko vairuotojas apdegė veidą

Kultūra

Bartninkuose nuaidėjo tradicinė Petrinių šventė
Nuskambėjo Vilkaviškio miesto šventės akordai
Kūrybinis projektas „Lipdau pasaulį ir save“ Suvalkijos socialinės globos namuose
Marijampoliečiai Jonines šventė prie Šešupės krantų

Sportas

„Sūduva“ nugalėjo Raudondvaryje ir sugrįžo į 2 vietą
„Sūduva B“ sezono pusiaukelę pasiekė iškovodama pergalę
Įvyko paskutinės I etapo seniūnijų žaidynių krepšinio varžybos
Koks sportas gali padėti prailginti gyvenimo trukmę?

Politika

Prezidentas žada užlopyti skylę dėl GPM lengvatos ūkininkams
Prie Vyriausybės vyko pareigūnų piketas dėl per mažų algų: policininkai kvietė G. Palucką į ekipažą
R. Juknevičienė: „Ukraina jau dabar kariauja kaip de facto NATO narė“
Marijampolės savivaldybės delegacija lankėsi Norvegijos mieste Kvame

Įdomu

Vasaros palydovė – dehidratacija: kas išduoda skysčių trūkumą ir kodėl vandens gali nepakakti?
Kaip suderinti norą sulieknėti ir gerą savijautą? 4 esminės taisyklės
Koks sportas gali padėti prailginti gyvenimo trukmę?
Celiulitas vasarą: ar įmanoma jį sušvelninti?

Verslas

Kazlų Rūdos savivaldybė paskirstė paramą smulkiems prekybininkams
Baltijos šalių ekonomikos: Lietuva išlaiko lyderės poziciją
Populiariausios buhalterinės paslaugos Vilniuje: ką siūlo šiuolaikinės įmonės?
Šiemet įsigalios nulinės emisijos aktas: tikisi žaliųjų technologijų proveržio Lietuvoje

Mokslas ir studijos

Kuo vaiko emocinei būklei gali būti svarbi privati mokykla?
Vilkaviškyje startavo Vaikų globos savaitė
Kaip išrinkti privatų darželį?
Finansiškai paskatinti gabūs Kalvarijos savivaldybės mokiniai ir jų mokytojai

Turizmas

Baltų keliais: vyko dviejų dienų pažintis su paveldu
Aristokratas, per naktį pralošęs devynis dvarus
Pradėtas įgyvendinti projektas: Orijos ežero pakrančių pritaikymas lankymui
Ekskursijos dalyvius žavėjo Marijampolės miesto grožis ir negirdėtos istorijos
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus