Slaugymo paslaugos yra vienas kertinių sėkmingos sveikatos sistemos pagrindų. Lietuvos visuomenei vis labiau senstant, ši paslauga tampa itin svarbia, tačiau tiek fiziniai, tiek emociniai sunkumai nepalengvina situacijos norint rasti dirbančiųjų.
„Sūduvos gidas“ nusprendė įsigilinti į šio darbo principus ir pasidomėti, ar Marijampolėje taip pat jaučiamas slaugytojų trūkumas.
Bene didžiausia slaugos paslaugas vykdanti įstaiga Marijampolėje yra VšĮ „Slauga Jums“, kurios direktorė – Bendrosios praktikos slaugytoja Živilė Neimanaitė- Byčenkova pasidalino savo pastebėjimais ir mintimis.
Direktorė pasidžiaugė, kad darbuotojų trūkumo įstaiga kol kas nejaučia. Moters teigimu, tam nemažą įtaką daro ir tai, jog moteris taip pat dirba ir Marijampolės profesinio rengimo centre, kuriame ruošiami slaugytojų padėjėjai – šiais metais Marijampolės PRC į slaugytojo padėjėjo profesiją įstojo 19 asmenų, o dažnas baigęs mokslus, iškart ateina dirbti į įstaigą.
Ž. Neimanaitė – Byčenkova akcentuoja bendradarbiavimo tarp įstaigų svarbą, taip padedant rasti darbą.
Didelę patirtį turinti moteris džiaugiasi ir tuo, kad jos vadovaujamoje įstaigoje netrūksta ne tik slaugytojų padėjėjų, bet ir pačių slaugytojų, nors rinkoje šių darbuotojų trūkumas yra tikrai jaučiamas.
Pašnekovė mano, kad sėkmingai veiklai, būtinas ne tik profesionalumas, bet ir santykis su kolegomis, pacientais, jų artimaisiais, greitas individualių problemų sprendimas, ko dažnai pasigendama kitose įstaigose.
Kalbant apie pačių darbuotojų motyvavimą, direktorė mano, kad žmonėms darbo vietoje yra svarbus santykis ir požiūris į juos, todėl įstaiga stengiasi suteikti lankstų darbo grafiką, skiria tarnybinį transportą ir priedus prie atlyginimo.
Nors darbuotojų stygiaus įstaiga nejaučia, tačiau atlyginimų klausimas yra aktualus – VšĮ „Slauga Jums“ yra privati įstaigą, todėl darbuotojų atlyginimai tiesiogiai priklauso nuo atliktų paslaugų skaičiaus ir jų apmokėjimo dydžio iš PSDF.
Įstaiga neturi galimybės gauti vadinamą atlyginimų eilutę metams ir dirbti ramiai, todėl kokybiškai aptarnauti klientą ir turėti jų pakankamą kiekį yra labai svarbu.
Visgi, pergyventi dėl mažo klientų skaičiaus įstaigai netenka – šiuo metu įstaiga aptarnauja 14-os šeimos klinikų pacientus visoje apskrityje.
Nemažas krūvis priverčia operatyviai susidoroti su organizaciniais klausimais – pagal gydytojo siuntimą pas pacientą nuvykstama per 24 val, o jei vizitas nėra skubus – per 5 paras.
Živilė Neimanaitė- Byčenkova primena, kad dažnu atveju nežinoma, jog ambulatorinės slaugos paslaugos gyventojų namuose žmonėms nieko nekainuoja, nes paslaugas kompensuoja Ligonių kasos, su kuriomis įstaiga yra sudariusi sutartis.