Atsižvelgiant į sparčiai kintančią aplinką, mokinių poreikius, švietimo technologijas, mokytojų darbas reikalauja nuolatinio žinių atnaujinimo. Šiuolaikiniai mokytojai ne tik perteikia akademines žinias, bet ir formuoja mokinių socialines bei emocines kompetencijas.
Tobulindami savo kvalifikaciją, jie gali geriau valdyti konfliktus, skatinti empatiją bei kurti pozityvią klasės atmosferą. Dalyvavimas seminaruose, mokymuose ar kursuose padeda mokytojams bendradarbiaujant įgyti naujų įgūdžių, sukurti įtraukią mokymosi aplinką ir taikyti inovatyvius mokymo metodus. Kiekvienos mokytojų bendruomenės tikslas – sukurti tokias sąlygas, kad sėkmės raktas pamokoje būtų mokytojų rankose.
Tęsdamos mokymosi bendradarbiaujant idėją, Marijampolės PRC Gimnazijos skyriaus mokytojos Jolita Vičkačkienė ir Jurgita Schroeder spalio – lapkričio mėnesiais organizavo mokymus „Sėkmė pamokoje – nuo ko pradėti?“, kuriuose buvo kalbama aktualiomis ugdymo temomis: kodėl pamokoje svarbi pozityvi mokytojo lyderystė, kaip tinkamai planuoti pamoką, iškelti tikslus ir uždavinius.
Antrojoje seminaro dalyje buvo aiškinamasi, kur slypi raktas į sėkmingą pamoką, kaip sužadinti mokinių smalsumą ir motyvaciją. Lektorės pristatė inovatyvius metodus iš parengtos metodinės priemonės „Aktyvaus literatūros skaitymo metodai“, pasidalino sukaupta patirtimi tarptautiniuose projektuose.
Dalyviai praktiškai išbandė „Erasmus+“ programos projekte „Unplugging for a brighter future: internet and social media addiction“ išmoktą inscenizacijos metodą, kuris gali būti naudojamas skirtingose mokymosi situacijose, sprendžiant konfliktus ar problemas.
Taip pat seminare buvo pristatytos dirbtinio intelekto galimybės bei IT programėles, organizuojant pamokos veiklas, įsivertinimą. Seminaro dalyviai buvo pakviesti ir į atvirą integruotą lietuvių ir anglų kalbos pamoką, kur realiai galėjo stebėti, teorinių žinių pritaikymą praktikoje: kaip mokiniai įsitraukia į veiklas, kokie metodai yra paveikūs, kaip vyksta mokinių vertinimas ir įsivertinimas. Aptariant pamoką mokytojai dalyvavo konstruktyviame pokalbyje apie pamokos struktūrą, tikslų ir uždavinių formulavimą, mokytojų ir mokinių tarpusavio bendradarbiavimą, dalinosi pedagoginėmis įžvalgomis ir patirtimi.
Taigi nuolatinis mokymasis ir tobulėjimas stiprina mokytojų pasitikėjimą savo gebėjimais, teigiamai veikia jų motyvaciją ir įsitraukimą į darbą. Galimybė bendrauti su kolegomis, dalintis patirtimi ir mokytis iš jų suteikia naujų idėjų ir įkvepia asmeniniam augimu. Todėl kvalifikacijos tobulinimas yra būtinas siekiant užtikrinti, kad mokytojai galėtų efektyviai prisitaikyti prie šiuolaikinių švietimo iššūkių ir suteikti mokiniams kokybišką bei prasmingą mokymosi patirtį.
Mokymų lektorės Jurgita Schroeder ir Jolita Vičkačkienė