Trimerio karbiuratoriaus problemos gali sugadinti visą darbo dieną pievoje ar sode. Laimei, daugumą gedimų galima išspręsti pačiam namuose, turint pagrindinius įrankius ir šiek tiek kantrybės. Šis straipsnis padės jums žingsnis po žingsnio atlikti karbiuratoriaus remontą ir išvengti brangių serviso paslaugų.
Karbiuratoriaus veikimo principai
Prieš pradedant remontą, svarbu suprasti, kaip veikia trimerio karbiuratorius. Šis prietaisas maišo orą su degalais tinkamomis proporcijomis, kad variklis galėtų efektyviai veikti. Dvitakčio variklio karbiuratorius yra daug paprastesnis už automobilinį, tačiau tikslumas čia ne mažiau svarbus.
Karbiuratorius veikia vakuumo principu – oro srautas per difuzorių sukuria žemesnį slėgį, kuris išsiurbia degalus iš kamerėlės. Membrana reguliuoja degalų srautą priklausomai nuo variklio poreikių.
Dažniausi karbiuratoriaus gedimai
Prieš pradedant remontą, svarbu nustatyti problemą. Dažniausi požymiai:
- Variklis neužsiveda arba sunkiai užsiveda.
- Nestabilus variklio darbas tuščiąja eiga.
- Variklis užgęsta apkrovos metu.
- Juodi arba per daug balti degimo produktai.
- Degalų suvartojimas padidėjo.
- Variklis “šaudo” ar nelygu veikimas.
Dažniausiai problemos kyla dėl užsikimšusių kanalų, susidėvėjusių membranos ar netinkamo reguliavimo. Blogos kokybės degalai ar ilgas stovėjimas taip pat gali sukelti problemų.
Reikalingi įrankiai ir medžiagos
Remontui prireiks:
- Atsuktuvo komplekto (plokščio ir kryžminio);
- Karbiuratoriaus valymo skysčio arba acetono;
- Suspausto oro šaltinio arba kompresoriaus;
- Mažų šepetukų (dantų šepetėlis puikiai tinka);
- Naujo tarpiklių komplekto;
- Membranos ir adatos (jei reikia);
- Mikrometrinio reguliavimo atsuktuvo;
- Guminis siurbtukas degalų išsiurbimui;
- Švarios šluostės;
- Plastikinio indelio dalių laikymui.
Prieš pirkdami atsargines dalis, užsirašykite trimerio modelį ir karbiuratoriaus tipą. Trimerių dalys skiriasi pagal gamintoją ir modelį, todėl tikslumas čia labai svarbus.
Saugos priemonės
Dirbdami su karbiuratoriumi, nepamirškite saugos:
- Dirbkite gerai vėdinamoje patalpoje.
- Naudokite apsaugines pirštines.
- Laikykite degių medžiagų toli nuo ugnies šaltinių.
- Turėkite po ranka gesintuvą.
Karbiuratoriaus išmontavimas
Pirmiausia atjunkite trimerio degimo sistemą ir išimkite oro filtrą. Nufotografuokite pradines jungtis – tai labai palengvins surinkimą. Atsargiai nuimkite karbiuratorių nuo variklio, nepamirškite pažymėti degalų linijų išdėstymą.
Trimerių dalys dažnai būna mažos ir lengvai pametamos, todėl paruoškite tvarkingą darbo vietą su geru apšvietimu. Naudokite magnetinį laikiklį smulkioms metalo dalims.
Prieš nuimdami karbiuratorių, išsiurbkite likusius degalus iš bako. Tai apsaugos nuo išsiliejimo ir palengvins darbą.
Išmontavimas ir valymas
Atsukite karbiuratoriaus korpuso varžtus ir atsargiai išimkite viršutinę dangtį. Fotografuokite kiekvieną žingsnį – tai padės surinkti. Išimkite membraną, adatą ir kitus vidaus komponentus, sudėliokite juos tvarkingai ant švaraus paviršiaus.
Visas dalis kruopščiai išvalykite specialiu valymo skysčiu. Oro kanalus išpūskite suspaustu oru. Patikrinkite, ar nėra užsikimšusių angų ar įtrūkusių dalių. Ypač atidžiai išvalykite mažiausias angas – net mažiausias užsikimšimas gali sukelti problemų.
Kietesnius nešvarumus galite šalinti minkštu šepetuku, tačiau venkite metalinių įrankių, kurie gali pažeisti tiksliai apdirbtas paviršius.
Dalių tikrinimas ir keitimas
Atidžiai apžiūrėkite membraną – ji neturi būti kieta, įtrūkusi ar deformuota. Laikui bėgant membrana gali prarasti elastingumą, todėl net ir vizualiai gerai atrodanti gali reikalauti keitimo. Patikrinkite adatos būklę ir jos sėdynę. Jei aptinkate defektų, keiskite pažeistas trimerių dalis naujomis.
Tarpiklius visada keiskite naujais, net jei seni atrodo gerai. Tai užtikrins hermetiškumą ir išvengs kartotinių problemų. Seni tarpikliai gali būti sukietėję ar deformuoti, net jei tai nėra iškart matyti.
Taip pat patikrinkite spyruoklių būklę ir reguliavimo varžtų sriegių. Jei rasite pažeidimų, keiskite visą rinkinį.
Surinkimas ir reguliavimas
Surinkite karbiuratorių atvirkštine išmontavimo tvarka. Veržlės ir varžtus sukite pagal gamintojo nurodymus – per stiprus suksimas gali pažeisti korpusą arba sriegius. Membrana turi būti sumontuota teisingai, kitaip karbiuratorius neveiks.
Sumontuokite karbiuratorių ant variklio ir prijunkite degalų linijas. Prieš paleidžiant variklį, patikrinkite reguliavimo varžtų padėtį. Įpilkite šviežių degalų ir patikrinkite visų jungčių sandarumą.
Reguliavimo ypatumai
Dauguma trimeriuose naudojamų karbiuratorių turi du arba tris reguliavimo varžtus: mišinio sodrumo (L), didžiausių apsukų (H) ir tuščiosios eigos (T arba LA). Pradėkite reguliavimą nuo gamyklinių nustatymų ir po truputį koreguokite pagal variklio darbą.
Reguliavimo procedūra:
- Sušildykite variklį iki darbo temperatūros.
- Sureguliuokite tuščiosios eigos apsukų skaičių.
- Reguliuokite žemųjų apsukų mišinį (L varžtu).
- Sureguliuokite didžiausių apsukų mišinį (H varžtu).
- Dar kartą patikrinkite tuščiosios eigos darbą.
Kiekvienas reguliavimas daromas po 1/8 apsisukimo, leidžiant varikliui prisitaikyti prie pakeitimų.
Dažnos klaidos ir jų vengimas
Dažniausia klaida – per greitas reguliavimas be variklio sušildymo. Šaltas variklis dirba kitaip nei šiltas, todėl reguliavimas gali būti netikslus. Kita problema – netinkamų dalių naudojimas. Visada naudokite originalias arba kokybiškus analogus.
Nepamirškite, kad po ilgo stovėjimo degalai gali pablogėti. Seni degalai gali palikti lipnius nusėdimus, kurie užkemša smulkiausius kanalus.
Profilaktikos patarimai
Kad išvengtumėte kartotinių problemų, reguliariai valykite oro filtrą ir naudokite tik kokybiškus degalus. Jei planuojate ilgesnį trimerio stovėjimą, pridėkite degalų stabilizatorių arba visiškai ištuštinkite karbiuratorių.
Kas sezoną patikrinkite karbiuratoriaus reguliavimą ir oro filtro būklę. Tai užtikrins ilgesnį prietaiso tarnavimo laiką ir stabilų darbą.
Patarimai sėkmingam remontui
Dirbkite švarioje aplinkoje, kad į karbiuratorių nepatektų nešvarumų. Naudokite tik originalias arba kokybiškus analogus trimerių dalių. Nepamirškite reguliariai valyti oro filtrą – tai pailgins karbiuratoriaus tarnavimo laiką.
Jei po remonto problemos išlieka, gali reikėti kreiptis į specializuotą servisą. Kartais variklio problemos gali būti susijusios ne tik su karbiuratorium, bet ir su kitomis sistemomis, tokiomis kaip degimo sistema ar cilindro-stūmoklio grupė.
Kada kreiptis į specialistus
Nors dauguma karbiuratoriaus problemų sprendžiamos savarankiškai, kai kuriais atvejais reikia profesionalios pagalbos. Kreipkitės į servisą, jei:
- Karbiuratorius buvo stipriai pažeistas.
- Reikia specialių įrankių korpuso ardymui.
- Problemos išlieka po teisingai atlikto remonto.
- Neturite patirties ir bijote sugadinti brangią techniką.
Savarankiškas karbiuratoriaus remontas ne tik sutaupo pinigų, bet ir suteikia vertingų žinių apie jūsų įrankio veikimą. Tinkamas priežiūros ir reguliavimo darbas užtikrins patikimą trimerio darbą daugelį metų. Svarbiausia – nepaskubėti, atidžiai sekti instrukcijas ir naudoti kokybiškus komponentus. Tokius internetu parduoda viena iš didžiausių dalių parduotuvių internete – Agro Parts Baltija.
