• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Trečiadienis, 4 birželio
Sūduvos Gidas
Justicija
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Dvigubos sankabos pavarų dėžė: kaip sutaupyti šių „automatų“ vairuotojams?

2023-05-25
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Automatinė pavarų dėžė

Automatinė pavarų dėžė / asociatyvi „Freepik“ nuotr.

Automatinių pavarų dėžių rinkoje įsitvirtinusios dvigubos sankabos pavarų dėžės vairuotojus vilioja mažesnėmis degalų sąnaudomis bei sklandžia pavarų perjungimo galimybe. Tačiau ekspertai pastebi, kad dažnai sutelkę dėmesį į automobilio variklį, vairuotojai pamiršta taip pat atsakingai rūpintis ir automatine pavarų dėže, kurios viena pagrindinių gedimo priežasčių – netinkama ar ne laiku keičiama alyva. Toks aplaidumas gali kainuoti tūkstančius.

Proveržio technologija

Dvigubos sankabos pavarų dėžės koncepciją 1939 m. pirmasis sukūrė prancūzų inžinierius Adolphas Kegresas, tačiau pritrūkus lėšų idėjos įgyvendinimui, pirmosios tokio tipo pavarų dėžės vienos britų automobilių kompanijos pradėtos gaminti tik šeštajame dešimtmetyje. Aštuntajame dešimtmetyje dvigubos sankabos transmisijas lenktynėms pradėjo diegti „Porsche“, o 2003 m. „Volkswagen“ pradėjo masinę jų gamybą lengviesiems automobiliams. Šiandien jas siūlo beveik visi pagrindiniai automobilių prekių ženklai, šias transmisijas vadindami DSG, S tronic, EDC, SST, DCT, TCT, DCT, PowerShift, Drivelogic arba PDK trumpiniais.

Pasak ekspertų, šiandien dvigubos sankabos pavarų dėžės ištobulintos taip, kad ne tik užtikrina itin sklandų važiavimą, bet ir lemia mažesnes degalų sąnaudas nei klasikinė automatinė pavarų dėžė.

„Dvigubos sankabos transmisijų veikimas (angl. DCT – Dual Clutch Transmission) yra pagrįstas dviejų, o ne vienos sankabų naudojimu. Rinkoje dominuoja dviejų tipų pavarų dėžės: pirmosios komplektuojamos su šlapių sankabų komplektu (dažniausiai 6 laipsnių), o antrosios su sausomis sankabomis, kurios paprastai turi 7 pavaras ir montuojamos su mažesnės galios varikliais.“, – apie veikimo ypatumus pasakoja ne vienerius metus automatinių pavarų dėžių priežiūrą Vilniuje atliekantis automechanikas Mantas Kaupas.

Reguliari alyvos patikra – būtina

M. Kaupas pastebi, kad dvigubos sankabos pavarų dėžių ilgaamžiškumas svyruoja nuo 150 iki 300 tūkst. km ir pabrėžia, kad trukmę lemia ne tik jų konstrukcijos, naudojimo būdas, bet ir reguliari tepalų patikra bei teisingas jų pasirinkimas: „Nors kai kurie vairuotojai mano, kad jų greičių dėžės veikia patikimai nepaisant didesnės nei minėta rida, toks mąstymas yra klaidingas – kai kurie nusidėvėjimo požymiai progresuoja taip lėtai, kad vairuotojai jų tiesiog nepastebi“.

Pasak eksperto, reguliarus alyvos keitimas yra būtina sąlyga norint sklandaus automatinės pavarų dėžės veikimo, nes šio tipo pavarų dėžės yra gerokai jautresnės: „Nors naujų automobilių savininkai nekeisdami alyvos gali nuvažiuoti ir 200 tūkst. km, tačiau vėliau jie vis tiek susidurs su problemomis. Tas pats nutiks ir nusipirkus dėvėtą automobilį – vairuotojui net ir laiku pastebėjus, kad automatinės pavarų dėžės alyva nebuvo keista, bei tuo pasirūpinus, tolimesnių problemų, tikėtina, išvengti nepavyks, nes alyvos keitimas yra būtinas prevencinis veiksmas“, – apie alyvos keitimo svarbą pasakoja specialistas.

Tiksinti bomba

Pasak ekspertų, alyvos keitimo intervalus nurodo automobilių gamintojas, todėl visuomet svarbu griežtai laikytis jų naudojimo instrukcijos.

„Netikrinant ar nekeičiant pavarų dėžės alyvos, ilgainiui galime pajausti, kad pavaros jungiasi sunkiau, jas jungiant juntamas trūkčiojimas, arba, blogiausiu atveju, pavarų iš viso bus nebeįmanoma įjungti ir automobilį teks transportuoti į autoservisą. Be to, pataupius ir su netvarkinga automatine pavarų dėže nuvažiavus apie 200 tūkst. km, jos remontas vairuotojų pinigines gali patuštinti ir keliais tūkstančiais eurų“, – perspėja „TotalEnergies“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Piotras Karkochas.

Pasak specialisto, nors dviejų sankabų pavarų dėžės su sausa sankaba tepalams keliami panašūs reikalavimai kaip ir klasikinių mechaninių pavarų dėžių atveju, dvigubos sankabos transmisijos alyvoms, naudojamoms su šlapiomis sankabomis, taikomi specialūs reikalavimai: „Vieni pagrindinių – optimalios sankabų ir sinchronizatorių trinties savybės, suderinamumas su šlapių sankabų frikcinėmis medžiagomis bei sinchronizatorių apsauga. Šiandien rinkoje galima rasti specialias alyvas, skirtas būtent dvigubos sankabos transmisijai su šlapia sankaba. Tokios alyvos užtikrina labai gerą apsaugą nuo nusidėvėjimo net esant didelėms apkrovoms ir yra gerai suderinama su sandarinimo medžiagomis. Dėl savo parametrų jos tinka daugumai prekyboje esančių dvigubos sankabos pavarų dėžių“, – alyvų ypatumais dalijasi „Total Energies“ atstovas.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Išmanioji Marijampolė – nuo šiandien dalį miesto vejų prižiūri robotai
Vilkaviškiečio garaže pasieniečiai rado beveik 2 tūkst. pakelių nelegalių cigarečių
Marijampolėje automobilis partrenkė senolį
Marijampolėje gaisro metu išgelbėtas motociklas „Harley Davidson“

Kultūra

Šakių viešojoje bibliotekoje vyko susitikimas su politiku ir žurnalistu Česlovu Juršėnu
Marijampolėje nuaidėjo respublikinis šokių festivalis „Draugystės efektas 2025“
Nemokami „Spindulio“ kino seansai po atviru dangumi vėl sugrįžta į Marijampolę!
Opšrūtų kaime pašventintas kryžius Tremtiniams atminti

Sportas

Kazlų Rūdoje pirmąkart organizuotos savivaldybės ugdymo įstaigų moksleivių lengvosios atletikos pirmenybės
Sužaistos futbolo varžybos Lietuvos seniūnijų sporto žaidynėse
„Sūduva“ tvirtai nugalėjo „Riterius“
„Sūduva B“ pralaimėjo Garliavoje

Politika

Posėdžiavo Šakių rajono seniūnai
Marijampolės apskrities seniūnai susitiko Zyplių dvare
Europos Parlamente jau penktus metus iš eilės bus minimos sovietų vykdytų tremčių metinės bei skaitomos ištremtųjų pavardės
Penktadienį surengtas gegužės mėnesio Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos posėdis

Įdomu

Fizinis aktyvumas lauke vasaros metu: kokių klaidų reikėtų vengti?
Nauja klimato realybė Lietuvoje – ištįsusios vasaros ir „netikri“ pavasariai
Miegojau savaitę ant sofos-lovos: komforto testas, kuris pakeitė mano nuomonę
Paprūsės miestelių istorijos: Širvinta, „aulinių karas“ ir tiltas, nevedantis niekur

Verslas

Marijampolėje išrinktas ir kiti Seimo nariai marijampoliečiai nerado laiko atvykti pasikalbėti su Sūduvos verslo bendruomene apie mokesčių reformą
„Mantinga“ plečiasi – atidarė filialą Lenkijoje
Didžiausia ILTE paskola: naujai presuotų padėklų blokelių gamyklai Marijampolės rajone – 77 mln. eurų
Kazlų Rūdoje – 8 mln. investicija į dronų dalių gamyklą

Mokslas ir studijos

EIMIN ir toliau planuoja skirti stipendijas tiksliųjų mokslų studentams regionuose
Kazlų Rūdoje pirmąkart organizuotos savivaldybės ugdymo įstaigų moksleivių lengvosios atletikos pirmenybės
Vilkaviškio rajono savivaldybės matematikos mokytojai tobulinosi ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos mokymuose
M.K. Čiurlionio sapnas – tiltas tarp pasaulių

Turizmas

Aristokratas, per naktį pralošęs devynis dvarus
Pradėtas įgyvendinti projektas: Orijos ežero pakrančių pritaikymas lankymui
Ekskursijos dalyvius žavėjo Marijampolės miesto grožis ir negirdėtos istorijos
Pradėtas įgyvendinti projektas „Kačergų kalno pritaikymas lankymui“
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus