• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Šeštadienis, 7 birželio
Sūduvos Gidas
Justicija
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kam elektromobiliui gali reikėti vidaus degimo variklio?

2024-10-07
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Automobilio variklis

Automobilio variklis / asociatyvi Freepik nuotr.

Elektromobiliai viso pasaulio keliuose kol kas nedominuoja, nebent atskirose valstybėse, pavyzdžiui, Norvegijoje. Tačiau transporto pramonė sparčiai elektrifikuojasi, elektros pavarą derindama su vidaus degimo varikliais. Dažniausiai elektriniai varikliai padeda ratus sukantiems benzininiams motorams hibridiniuose modeliuose. O gal yra prasmė tą daryti atvirkščiai? Pereiti prie elektromobilių, o vidaus degimo variklius palikti tik kaip generatorius?

Elektra tinka didmiestyje, o kaip toliau?

Daugybė vairuotojų dar nedrįsta sėsti į elektromobilius dėl kelių dalykų: vieni jų neįperka, kitų poreikiai nėra patenkinami. Santykinai ilgas įkrovimo laikas bei ribotas nuvažiuojamas nuotolis viena įkrova gali sukelti nepatogumų. Nors įkrovimo infrastruktūra plečiasi, statomos vis spartesnio įkrovimo stotelės, jos ne visiems būna pakeliui.

„Kebeknės su elektromobiliu visuomet bus, bet, reikia pastebėti, jog didmiesčiuose infrastruktūra gera. Tačiau toliau nuo didžiųjų miestų, Ignalinoje, Biržuose ar Mažeikiuose, situacija nekokia. Aišku, periferijoje žmonės turi mažiau pinigų, perka mažiau elektromobilių ir yra nustumiami į šalį. Bet važinėti su vidaus degimo varikliais visur sąlygos vienodos. Manau, visais reikėtų rūpintis vienodai“, – savo pastebėjimais dalijasi „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas.

Benzinas su elektra ar elektra su benzinu?

Mieste važinėti su elektromobiliu, ypač turint nuosavą įkrovimo stotelę, labai patogu. Ne visuomet ramu važiuoti toliau ar keliauti ne pagrindiniais keliais. Išeitis – itin populiarėjantys hibridai, ypač – įkraunamieji, leidžiantys dienos maršrutus įveikti naudojant vien elektros energiją, o išsileidus toliau, pereiti prie benzino ir nesijaudinti dėl įkrovimo.

Dažniausiai tokie automobiliai būna įprasti benzininiai, tik turi papildomą elektros motorą ir įkraunamąją bateriją. O kas būtų, jei apsuktume šią koncepciją? Jau yra elektromobilių, kurių ratus nuolatos suka elektra, bet jie turi ir vidaus degimo variklį. Šis veikia kaip generatorius ir leidžia nukakti didelius atstumus neieškant kištukinio lizdo. Toks – naujausias automobilis „Mazda MX-30 R-EV“, panaši įdomi sistema pritaikyta ir, pavyzdžiui, „Nissan Qashqai“ modelyje.

„Šis veikimo principas visai neblogas, turi privalumų. Čia nereikia didžiulio akumuliatoriaus, tad automobilis mažiau sveria, pasižymi geresne ekonomija bei valdymo savybėmis ir kartu leidžia mėgautis elektros pavaros veikimu: švelnia, tolygia dinamika, tyliu važiavimu, ir nereikia sukti galvos dėl įkrovimo“, – aiškina automobilių žurnalistas Vytenis Kudarauskas.

„Nissan e-Power“ technologija veikia kaip elektromobilio: ratus suka elektros motoras, tik jį maitina labai nedidelė baterija. Ją įkraunantis benzininis variklis veikia lyg generatorius. Šiuos modelius galima vadinti tikraisiais savaime įsikraunančiais elektromobiliais. Bet jų minusas tas, kad jie, kaip ir, pavyzdžiui, „Toyota“ hibridai, vien elektra gali nuvažiuoti vos vieną kitą kilometrą. Tokie automobiliai priklausomi nuo benzino.

O „Mazda MX-30 R-EV“ yra grynakraujis, iš tinklo įkraunamas elektromobilis, turintis kiek mažesnę bateriją nei įprastas MX-30 modelis. Jame sumontuotas papildomas rotorinis variklis nėra sujungtas su ratais ir veikia kaip generatorius – įkrauna bateriją. Tokiu pačiu principu veikė ir „BMW i3 REX“, tačiau jame buvo įrengta maža baterija, o degalų bakas leido prailginti nuvažiuojamą nuotolį tik geru šimtu kilometrų.

Kokių privalumų turi elektriniai hibridai?

„Mazda“ turi optimalaus dydžio bateriją, leidžiančią dienos keliones įveikti vien elektra (ja galima nuvažiuoti iki 85 km), ir didesnį nei įprasta tokioms mašinoms degalų baką. Iš jo rotorinis variklis prigamins pakankamai elektros, kad be sustojimo būtų galima numinti ir 600 km. Tai naudinga leidžiantis į ilgas keliones.

„Tokie automobiliai veikia tokiu pačiu principu kaip ir įkraunamieji hibridai: kasdienius maršrutus įveiki su elektra, o važiuodamas toliau gali savęs neriboti, naudotis vidaus degimo variklio privalumais. Pagrindinis skirtumas yra tas, kad, persijungiant iš elektros į benziną, keičiasi įkraunamųjų hibridų charakteristikos, o elektromobilių su generatoriumi – nekinta.

Pastarieji ir toliau važiuoja švelniai, įsibėgėja staigiai, nėra pavarų perjungimų. Be to, yra dar vienas techninis niuansas: elektromobilis su generatoriumi turi mažiau komponentų. Pavyzdžiui, jam nereikia pavarų dėžės. Technologiškai tokia sistema paprastesnė, dėl to – pigesnė ir galimai patvaresnė“, – dėsto V. Kudarauskas.

Paprastesnė technologija iš tiesų atsieina mažiau. Štai grynasis elektromobilis „Volkswagen ID.3“ rugsėjo pradžioje kainavo nuo 36 325 eurų, elektrinis „Jeep Avenger“ – nuo 39 990 eurų, elektrinis „Peugeot 2008“ – nuo 36 900 eurų, o hibridinis „Mazda MX-30 R-EV“ su prašmatnia salono apdaila ir gausia įranga – nuo 29 990 eurų.

Europos Sąjunga užsibrėžusi elektrifikuoti visą transportą, padaryti jį netaršų. Tačiau kol grynieji elektromobiliai dar negali patenkinti visų vairuotojų poreikių, gamintojai elektrifikuoja vidaus degimo varikliais varomus modelius, arba atvirkščiai – benzininių variklių privalumus suteikia elektromobiliams.

Tuo ir įdomus šis pereinamasis laikotarpis: jis pažeria labai daug skirtingam gyvenimo būdui tinkančių alternatyvų. Svarbiausia žinoti, kas yra kas, ir nepasiklysti renkantis.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žymos: BiržaiEuropos SąjungaGintenis DauparasIgnalinaMažeikiaiNorvegijaVytenis Kudarauskas
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laureatas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų
Viešajame tualete rastas mirusio vyro kūnas
Marijampolės sporto centre – atsinaujinimo vėjai, kuriuos pajus kiekvienas sportuojantis
Gelgaudiškyje viešės pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė

Kultūra

Marijampolės kultūros centro fojė atidaryta piešinių paroda „Būk saugus – įspėk kitus“
Savaitgalio renginiai Sūduvoje
Tarptautinis festivalis „Šv. Jurgio meno sezonas“ iškilmingai pradėjo savo XI-ąjį sezoną
Šakių viešojoje bibliotekoje vyko susitikimas su politiku ir žurnalistu Česlovu Juršėnu

Sportas

Vilkaviškio klubas išsaugojo trenerių štabą
Atsisveikinta su Marijampolės sporto centro abiturientais
Uteną paliekantis Skučas po trylikos metų grįžta į „7bet-NKL – rungtyniaus „Perle“
Kauno dziudo turnyre rezultatais džiugino Kazlų Rūdos sporto centro sportininkai

Politika

Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Komunikacijos skyrius
Prasidėjo Šakių rajono savivaldybės vadovų susitikimai su gyventojais
Posėdžiavo Šakių rajono seniūnai
Marijampolės apskrities seniūnai susitiko Zyplių dvare

Įdomu

Lietuvos kareivių etiketo taisyklės bažnyčioje, teatre, parduotuvėje ar restorane
Asmeninį biudžetą turi pusė, tačiau laikosi tik dešimtadalis gyventojų – apklausa
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Komunikacijos skyrius
Egzaminų keliamas stresas: kaip padėti jauniems žmonėms išlikti emociškai stipriems?

Verslas

Marijampolėje išrinktas ir kiti Seimo nariai marijampoliečiai nerado laiko atvykti pasikalbėti su Sūduvos verslo bendruomene apie mokesčių reformą
„Mantinga“ plečiasi – atidarė filialą Lenkijoje
Didžiausia ILTE paskola: naujai presuotų padėklų blokelių gamyklai Marijampolės rajone – 77 mln. eurų
Kazlų Rūdoje – 8 mln. investicija į dronų dalių gamyklą

Mokslas ir studijos

Sūduvos gimnazijoje – pažangi prevencinė priemonė prieš rūkymą
Kalvarijos savivaldybės ugdymo įstaigos įsitraukė į iniciatyvą „Kryptis – profesijų pasaulis 2025“
EIMIN ir toliau planuoja skirti stipendijas tiksliųjų mokslų studentams regionuose
Kazlų Rūdoje pirmąkart organizuotos savivaldybės ugdymo įstaigų moksleivių lengvosios atletikos pirmenybės

Turizmas

Baltų keliais: vyko dviejų dienų pažintis su paveldu
Aristokratas, per naktį pralošęs devynis dvarus
Pradėtas įgyvendinti projektas: Orijos ežero pakrančių pritaikymas lankymui
Ekskursijos dalyvius žavėjo Marijampolės miesto grožis ir negirdėtos istorijos
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus