Kazlų Rūdos meras Mantas Varaška pristatė savo naują pirkinį – retai gatvėse sutinkamą pirmąjį aštuntos serijos BMW E31. Politikas sako, jog taip išpildė vieną savo svajonių ir portalui „Delfi“ pakomentavo, kaip pavyko jį įsigyti.
Socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje M. Varaška pasidalijo įrašu, kuriame pasakoja, jog šis automobilis ilgą laiką buvo jo svajonių sąraše, o sėdint jame užplūsta nostalgija.
„Gyvenime verta turėti svajones ir jas pasidovanoti. Ypač, kai tai svajonei 35 metai ir kai po tiek laiko joje randi dar daugiau žavesio. Dabar tai ne tik klasikinis automobilis. Tai nostalgijos ir požiūrio įsikūnijimas.
Įsėdi į ją ir įsijungi 90-ųjų Roxette, Ace of Bace, Queen, Bangles, Rob Palmer, Eurythmics, BackStreet Boys, Def Leppards, Bryan Adams. Tada spaudi urzgiantį 5 litrų V12 variklį ir šauni į praeitį. Į laiką, kai žmonės buvo laisvi ir natūralūs.
Kai nebuvo ir nereikėjo išmaniųjų, navigacijų, kortelių, dirbtinio proto. Kai žmonės patys su žemėlapiais ir ženklais surasdavo visą pasaulį. Kai technologijos dar tarnavo jiems ir jie spręsdavo kiek jų reikia. Kai dar buvo įsitikinimai, jausmai. Kai Eurovizijoje laimėdavo balsas ir muzika. Visos kartos turi teisę į savo prisiminimus ir sentimentus. Su šia 90-ųjų BMW aš grįžau į ten, kur norėčiau visada likti“, – pamąstymus savo įraše dėstė M. Varaška.
Nuotraukoje, kurioje užfiksuotas šis politiko pirkinys, matoma, jog automobilis yra Drag’o lenktynėms skirtoje trasoje. Praėjusį savaitgalį kaip tik Kazlų Rūdoje praūžė šių lenktynių čempionatas, bet meras tikina nelenktyniavęs.
„Tai buvo simbolinis pravažiavimas su kitu BMW 850. Nelenktyniaudami pravažiavome trasoje ir vėliau sugrįžome į žiūrovų gretas“, – portalui „Delfi“ sakė M. Varaška.
BMW E31 buvo gaminamas 1989-1999 metų laikotarpiu. Kaip nurodo gamintojas, iš viso per šį laikotarpį į kelius išvažiavo kiek daugiau nei 30 tūkstančių šių dvidurių kupė, iš jų 2/3 turėjo 5 litrų darbinio tūrio variklius, todėl buvo žymimi kaip BMW 850. Vienas ryškiausiu bruožų, kuo šis BMW išsiskiria iš kitų – atverčiami žibintai, jis vienintelis turi tokius priekinius žibintus.
Palyginimui, kitų lietuvių pamiltų BMW, kurie buvo gaminami panašiu laikotarpiu, vokiečiai į kelius paleido žymiai daugiau. Skirtinguose šaltiniuose nurodoma, jog penktos serijos E39 buvo pagaminta apie 1,5 milijono vienetų, o trečios serijos BMW E36 iš gamyklos išriedėjo dar daugiau – apie 3,2 milijono įvairių šio modelio variacijų automobilių.
Taigi, M. Varaškos pasirinktas automobilis tikrai pakankamai retai sutinkamas gatvėse. Politikas sako, jog ilgai tokio ieškojo.
„Ilgai buvo ieškoma Vokietijoje, nes ten yra jų rinka. Ilgą laiką nebuvo daug pasirinkimo, tačiau šių metų pradžioje galbūt ekonominė situacija privertė žmones pajudinti tai, kas ilgą laiką nebuvo judinama ir tų skelbimų atsirado.
Kai šis automobilis buvo naujas, jis kainavo 90 tūkstančių markių, prieš 10 metų jų kaina nusileido iki maždaug 6 tūkst. eurų, tačiau dabar vėl pradėjo kilti, nes šis automobilis – jau klasikinis. Manau, kad mūsų pareiga yra saugoti ir pagarbiai elgtis su klasika“, – tikino Kazlų Rūdos meras.
Pasak jo, automobilis dar bus restauruojamas ir naudojamas tik šiltuoju metų laiku, kad būtų išsaugota gera jo būklė. Per metus jis planuoja nuvažiuoti 2-3 tūkstančius kilometrų, kaip aiškino pats M. Varaška, su tokiu automobiliu kiekvienas nuvažiuotas kilometras turi būti tikslingas.
Visgi, nors automobilis galėtų pretenduoti į istorinio automobilio statusą ir gauti jį patvirtinančius valstybinius numerius, bent jau kol nepasikeitė įstatymas, tačiau to daryti politikas neplanuoja.
„Kyla klausimų dėl tokių (istorinių – red.past.) automobilių naudojimo, kas iš tokios registracijos gero, kas blogo. Jie turėtų būti naudojami tik parodiniam, edukaciniam tikslam, o šis turėtų būti skirtas asmeniniam naudojimui, tai bijau, kad nusižengčiau taikomoms taisyklėms“, – sakė M. Varaška.
Kiek mokėjo už savo pirkinį meras neatskleidė, tačiau sakė, jog automobilį dar tvarkys, tad reikės papildomų investicijų.
Peržvelgus kai kuriuos Vokietijos automobilių skelbimų portalus, panašu, jog tokio automobilio kaina vidutiniškai siekia apie 30 tūkstančių eurų. Žinoma, priklausomai nuo jų būklės, kaina svyruoja nuo keliolikos iki maždaug 70 tūkstančių eurų.