2022 m. kovo 14–18 dienomis Vilkaviškio r. Kybartų ,,Saulės“ progimnazijos komanda – mokinės Justė Gražulytė, Justė Kalinauskaitė ir Barbora Vaičaitytė, lydimos mokytojų Daivos Leonavičienės ir Ilonos Galeckienės – dalyvavo Europos Sąjungos finansuojamos programos „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerystės projekto ,,Music to all“ („Muzika visiems“) ketvirtajame partnerių susitikime Bukarešte, Rumunijoje. Projekto šalis partneres – Rumuniją, Kroatiją, Turkiją, Ispaniją, Lenkiją – penkių dienų veikloms suvienijo bendra tema – muzika.
Priimančioji mokykla, Scoala Gimnaziala Nr.184, saulėtą pirmosios vizito dienos rytą svečius pasitiko temperamentingu liaudies šokiu ir šiltais sveikinimo žodžiais. Ledus pralaužti padėjo linksmas susipažinimo žaidimas. Susidomėję projekto dalyviai įdėmiai klausė vieni kitų pranešimų ,,Pasaulinė muzikos diena”. „Kahoot“ žaidimas atskleidė, kad projekto partneriai daug žino ne tik apie savo šalies, bet ir apie šalių partnerių muziką ir atlikėjus.
Antrąją vizito dieną vyko edukacija ,,Kūno perkusija” (muzikos instrumentas – kūnas, kai rankomis ir kojomis išgaunami įvairūs garsai – plojimai spragsėjimai, pliaukšėjimai, trepsėjimai). Mokiniai ir mokytojai, susėdę ratu, atliko ritminius pratimus kūnu, taip pat ritmo kūrimui buvo naudojami būgneliai, lazdelės, barškučiai ir netgi žibintuvėliai, kuriais dalyviai „piešė“ ritmą ant spalvotų lapų. Bendros veiklos tęsėsi Nacionaliniame etnografiniame muziejuje po atviru dangumi, įsikūrusiame Karaliaus Mykolo I parke. Muziejaus plotas viršija 100 000 m², jame yra 272 autentiški valstiečių ūkiai ir namai iš visos Rumunijos. Komandos susipažino su tradiciniu Rumunijos kaimo gyvenimu atlikdamos įvairias užduotis: surasti 20 muziejaus objektų, prie jų nusifotografuoti, sudainuoti dainą, pasakyti eilėraštį, sukurti šūkį, sušokti šokį.
Trečioji tarptautinių mokymo ir mokymosi veiklų diena buvo skirta partnerių parengtiems pristatymams ,,Neįgalūs šalies muzikantai” ir ,,Žymiausi šalies liaudies dainų atlikėjai”. Klausantis šalių partnerių liaudies dainų įrašų, atliekamų garsių dainininkų, ansamblių, grupių bei atlikėjų su negalia, buvo galima pajusti, kad, nors liaudies muzika kiekvienoje šalyje yra skirtinga, visų šalių muzikai būdingas tikrumas ir nuoširdumas, kad liaudies dainos nėra muziejinis eksponatas, jos gyvos ir besikeičiančios, suartinančios skirtingas tautas bei įvairių gebėjimų ir galimybių žmones. Juk žmonės, nors ir skirtingos šakos, bet visi auga iš vienos šaknies.
Apsilankymas Rumunijos Parlamento rūmuose praplėtė akiratį, suteikė istorinių žinių. Tai didžiausias pastatas Europoje – sunkiausias administracinis pastatas pasaulyje ir brangiausias pastatas žemėje. Rūmų plotas savo dydžiu nusileidžia tik JAV Gynybos ministerijos pasididžiavimui Pentagonui. Ne mažiau įdomi buvo ir ekskursija į Brano pilį netoli Brašovo. Tvirtovė yra išsidėsčiusi tarp Transilvanijos ir Valakijos regionų, dar žinoma kaip Drakulos pilis, kurioje gyveno airių romanisto Bremo Stokerio kūrinio „Drakula“ pagrindinis veikėjas.
Edukacija ,,Pašokim!” pareikalavo dalyvių fizinės ištvermės ir sukėlė daug teigiamų emocijų. Mokėmės šokti projekte dalyvaujančių šalių liaudiškų šokių. Užsiėmimą vedusi mokytoja kantriai demonstravo šokių žingsnelius. Ne viskas pavyko tobulai, tačiau buvo labai linksma. Šios veiklos įtraukė ir apjungė visus dalyvius. Pavyko dar labiau susibičiuliauti, suartėti. Gal todėl atsisveikinti buvo sunku, nuriedėjo ir liūdesio ašara.
Mokiniams ši savaitė buvo įsimintina ir paliko daug įspūdžių. „Susiradau naujų draugų, pažinau Rumuniją, tapau savarankiškesnė ir atsakingesnė. Daug sužinojau apie šalių, dalyvaujančių projekte, kultūrą, pagilinau žinias apie jų liaudies muziką”, – sako projekto dalyvė Justė G. ,,Labai patiko pabendrauti su mokiniais iš kitų šalių, sužinoti jų pomėgius ir tradicijas. Po kelionės galiu laisviau kalbėti anglų kalba”, – mano Barbora. ,,Tokiuose projektuose tu išbandai save, parodai, ką sugebi. Visos projekto veiklos buvo įtraukiančios ir įdomios. Pagerinau savo bendravimo anglų kalba įgūdžius. Patyriau daug nepamirštamų nuotykių ir akimirkų“, – apibendrina Justė K.
Komanda įgytomis žiniomis ir įspūdžiais dalijasi su progimnazijos bendruomene ir nekantriai laukia projekto tęsinio.
Ilona Galeckienė, projekto koordinatorė