Marijampolės Laisvoje ekonominėje zonoje lapkričio pradžioje vėl prasidėjo statybos darbai (žr. nuotraukas). Numatomų atlikti darbų projektą paruošė Vilniaus įmonė „Baltic Engineers“. Šiuo metu statybvietėje darbus pagal jungtinės veiklos sutartį vykdo Marijampolės UAB „Sumeda“ ir Alytaus UAB „Alkesta“. Nuėmus dirvožemio sluoksnį, ateis eilė darbuotis ir kitoms įmonėms. Oro linijų iškėlimo ir sukabeliavimo darbus atliks AB „Energijos skirstymo operatorius“(ESO), taip pat samdytas dar vienas rangovas – Marijampolės bendrovė „Elektrifikacijos darbai“.
Pasak Dariaus Cinaičio, Marijampolės savivaldybės administracijos Investicijų ir verslo skatinimo skyriaus vedėjo, naujų elektros tiekimo linijų statybos nuo Sporto gatvėje esančios Kapsų transformatorių pastotės iki investicijoms rengiamų sklypų ir transformatorinės įrengimo darbus atliks atskiras rangovas, kurio atranką šiuo metu vykdo AB ESO. Dar vienas AB ESO atrinktas rangovas rūpinsis dujotiekio statyba. Tad, šioje statybvietėje darbo turės tikrai ne viena įmonė.
Esamas oro linijas pakeitus kabelinėmis ir išmontavus elektros stulpus, bus ruošiamas pagrindas jau suprojektuotai gatvei, nusidrieksiančiai pietų kryptimi nuo Montvilos gatvės (kelias Marijampolė – Baraginė), paklotos visos būtinos požeminės komunikacijos, įrengtas apšvietimas, šaligatviai, dviračių takai, tad LEZ-e dirbantys žmonės galės dviračiais pasiekti savo darbovietę.
D. Cinaitis priminė, jog visi minėtieji darbai bus atliekami įgyvendinant Marijampolės savivaldybės administracijos projektą „Investicijų pritraukimui svarbios inžinerinės infrastruktūros vystymas“. Bendra šio projekto vertė siekia 3mln. 375 tūkst. 907 eurus. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų (2.691.580,77 Eur), Lietuvos valstybės biudžeto (237.492,42 Eur) bei Marijampolės savivaldybės biudžeto (446.833,87 Eur) lėšomis.
Montvilos gatvėje, susikirtime su naujai statoma gatve ir įvažiavimu į įmonę „Dovista“ bus įrengta žiedinė sankryža. Šiuo metu jau baigiamas derinti šios sankryžos statybos techninis projektas, sprendžiami žemės sklypo sankryžai įrengti suformavimo klausimai. Toliau, beveik iki pat Baraginės, gatvę numatoma pertvarkyti atsižvelgiant į šioje vietoje nusidrieksiančią naują „Rail Baltica“ geležinkelio vėžę.
Planuojama, kad naujai statoma gatvė iškart už įmonės „ARVI kalakutai“ sklypo ribų „atsirems“ į Vasaros gatvę. Tačiau tam dar bus reikalinga susitarti su privačių sklypų savininkais dėl gatvės jungčiai būtino, maždaug 200 metrų ilgio koridoriaus suformavimo.
Visų būtinų inžinerinių tinklų bei pačios gatvės statybos pabaiga, pasak Marijampolės savivaldybės Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjo Arvydo Bekerio, numatoma 2023 metais. Beje, savivaldybės administracijos architektų vadovas teigė nemanąs, jog nutiesus naują gatvę bus išspręsta sankryžos esančios prie parduotuvės „Moki veži“ per didelio apkrovimo problema. Šioje sankryžoje eismo saugumo reikalai, anot jo, „pagerės tik tuomet, kai bus baigta statyti magistralė „Via Baltica“ ir visi kiti toje vietoje numatyti objektai, keliai, sankryžos, viadukas.“
Beje, Arvydas Bekeris, minėjo, kad prieš kelias dienas įvyko susitikimas su Lietuvos susisiekimo ministerijos bei „Rail Baltica“ ir “Via Baltica“ statybos vadovais, kurio metu paaiškėjo, jog jau gruodžio mėnesį visuomenei bus pristatytas numatomos geležinkelio vėžės projektas, tad visi suinteresuoti asmenys galės su juo susipažinti ir išsakyti savo pastabas. Galutinis dokumentų pasirašymas tikimasi įvyks tik sekančių metų balandžio mėnesį.
Galerijoje – darbai Marijampolės LEZ / autoriaus nuotraukos
Vytautas Karsokas