Lietuvos naudotų automobilių rinka jau seniai apipinta legendomis ir anekdotais, tačiau padėtis kitose šalyse ne ką geresnė. Automobilių prekyba užsiimančios įmonės „Deals on Wheels“ vadovo Lauryno Boguševičiaus teigimu, nors lietuviai dažnai galvoja, kad iš užsienio importuotas automobilis patikimesnis, visgi tai nėra visiška tiesa.
Nesąžiningų pardavėjų yra visur
„Nesąžiningų automobilių pardavėjų ir apgavikų yra visur – tiek Lietuvoje, tiek Vokietijoje, tiek Švedijoje. Žinoma, situacija Vakarų Europos šalyse skiriasi, nes ten galioja griežti įstatymai už automobilio ridos klastojimą ir nuslėptus defektus“, – sako L. Boguševičius.
Eksperto teigimu, kadangi užsienyje įstatymai griežtesni, nesąžiningi pardavėjai Vakaruose nerizikuoja dėl galimybės užsidirbti porą tūkstančių eurų. Jie orientuojasi į brangesnius automobilius, iš kurių gali uždirbti bent keliasdešimt tūkstančių.
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas rinkos skaidrumo tyrimas atskleidė, kad net 59 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių praeityje yra patyrę didesnių ar mažesnių apgadinimų, o 18,1 proc. turi suklastotą ridą. Turint omenyje, jog trys ketvirčiai naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš užsienio, galima tik spėti, kiek daužtų ir vėliau suremontuotų transporto priemonių įvežama į šalį.
Su nuslėptais defektais susiduria kiekvieną dieną
Pasak L. Boguševičiaus, įmonė dažnai gauna užklausų surasti ir parvaryti į Lietuvą konkretų automobilio modelį. Didžiausiu galvos skausmu čia tampa užduotis surasti gerai išlaikytą automobilį už adekvačią kainą.
Žinodami, kad aklai pasitikėti naudotų automobilių pardavėjais negali, ieškodami tinkamo varianto, „Deals on Wheels“ specialistai visuomet pirmiausia patikrina automobilio istoriją. Tokiu būdu išvengiama rizikos nusipirkti smarkiai apgadintą automobilį su suklastota rida ar kitais defektais.
„Su automobilio trūkumus nutylinčiais pardavėjais susiduriame kiekvieną dieną ir jie būna iš pačių įvairiausių šalių. Kai kasdien patikrini daugybę automobilių, kitaip ir būti negali“, – pasakoja automobilių prekybos specialistas.
Regitros duomenimis, per pirmuosius 10 šių metų mėnesių, į Lietuvą importuotas 117,131 automobilis. Pagrindinės šalys, iš kurių atkeliauja naudotos transporto priemonės kasmet išlieka tos pačios: Vokietija, Prancūzija, Nyderlandai, Belgija, Italija ir JAV. Tačiau vienas kitas automobilis įvežamas ir iš tokių egzotiškų šalių kaip Meksika ar Čilė.
Sąžiningai parduoti automobilį lengviau
L. Boguševičius pasakoja, jog automobilio apgadinimai ne visada reiškia, jog tokio automobilio įsigyti neverta. Kiekvieną atvejį reikėtų vertinti atskirai.
Draudimo bendrovės už aukštos klasės automobilio bamperio pakeitimą gali priskaičiuoti ir 10 tūkstančių eurų, tačiau dažnai tai nėra trūkumas, dėl kurio reiktų vengti įsigyti tokią transporto priemonę.
„Savo klientams visada pateikiame visą įmanomą informaciją apie automobilį, o tada jie patys nusprendžia, ar jiems tinka, ar ne. Būna atvejų, kad klientui daužtas automobilis tinka, tačiau jis tiesiog nori žinoti, kas jam nutiko. Jei netinka, surandame kitą. Niekada neslepiame daužto automobilio istorijos. Mūsų pagrindinis tikslas – skaidrumas“, – automobilių prekybos niuansais dalinasi L. Boguševičius.
Pasak pašnekovo, Lietuvos naudotų automobilių prekeiviai per daugybę metų padarė viską, kad pirkėjai jais nepasitikėtų, tačiau sąžiningai parduoti automobilį yra lengviau.
Kai automobilis importuojamas iš užsienio, nuslėpti jo trūkumus tampa daug paprasčiau, todėl visada verta patikrinti jo istoriją ir taip išvengti galimos naudotų automobilių pardavėjų apgaulės.