• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Penktadienis, 7 lapkričio
Sūduvos Gidas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Politinė reklama socialiniuose tinkluose: lyderis V. Uspaskichas, antroje vietoje – M. Majauskas

2020-07-30
Aktualijos, Rinkimai
Laikas: 4 min skaitymo
A A
Viktoras Uspaskichas  © Irmantas Gelūnas / Fotobankas

Viktoras Uspaskichas © Irmantas Gelūnas / Fotobankas

Įsibėgėjus rinkimų kampanijoms „Facebook“ ryškėja pinigų reklamai negailintys lyderiai ir jų tikslinės auditorijos. Nagrinėjant šiame socialiniame tinkle pastarąjį mėnesį besireklamuojančius politikus, vienvaldžiu lyderiu pagal skiriamas sumas išlieka Viktoras Uspaskichas, kurį netikėtai vejasi Mykolas Majauskas.

Kaltinimų nederamu seksualiniu elgesiu sulaukęs konservatorius Mykolas Majauskas 2018 m. pradžioje sustabdė savo narystę Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partijoje, tačiau ją atkūrė tų pačių metų gale. Sprendžiant iš feisbuke perkamos reklamos kiekio, M. Majauskas turi rimtų politinių ambicijų patekti į naująjį Seimą.

Pastarąjį mėnesį M. Majauskas pirko 40 įrašų reklamą už 5108 eurus, taip užimdamas antrą garbingą vietą pagal išlaidų skaičių po V. Uspaskicho.

Tai beveik dvigubai didesnė suma nei reklamai šiame socialiniame tinkle skyrė visa TS-LKD – per pastarąsias 30 dienų partija tam išleido 2835 eurus, kurie buvo paskirstyti 65 įrašams.

Mykolas Majauskas
© Organizatoriai

M. Majauskas daugiausia reklamuojasi „Facebook“ kompanijai priklausančiame kitame socialiniame tinkle – „Instagram“. Daugumos politiko reklamų tikslinė auditorija – Vilniaus ir Kauno gyventojai, tarp kurių daugiausia 25–34 metų amžiaus grupės atstovų.

Į rinkėjų širdis M. Majauskas beldžiasi kovodamas prieš automobilių statymą neįgaliųjų vietose, siekdamas dekriminalizuoti smulkaus narkotikų kiekio turėjimą be tikslo parduoti ir dalydamasis vaizdais iš žvejybos.

Didžiausias biudžetas – daugiau nei 500 eurų skirtas reklamuoti vaizdo įrašą, kuriame M. Majauskas stumdamas neįgaliojo vežimėlį laksto paskui nelegaliai neįgaliųjų vietose automobilius pastačiusius vairuotojus. Šia reklama nusitaikyta į visas amžiaus grupes nuo 18 iki 65 metų, tačiau tik tarp Vilniaus ir Kauno gyventojų.

Senamiesčio-Žvėryno rinkimų apygardoje kandidatuojantis politikas bendrame partijos sąraše užima 14 vietą.

M. Majausko rinkimų sąskaitą 5000 eurų papildė TS-LKD. Dar 5000 eurų paaukojo verslininkas, buvęs Vilniaus vicemeras Vidmantas Martikonis.

Dar 5000 eurų M. Majausko kampanijai bandė paaukoti OGMIOS įmonių grupės valdybos pirmininkas Arūnas Žemaitis, turtingiausių Lietuvoje Top 500-uke užimantis 183 vietą, tačiau jo auka nepriimta ir buvo grąžinta verslininkui.

Politologas Mažvydas Jastramskis sako, kad M. Majausko bandymas susirinkti reitingavimo balsų socialinėje erdvėje gali pasiteisinti.

„M. Majauskas per visuotinį reitingavimą buvo iškeltas į viršų, kitaip tariant, partijos viduje jis yra mažiau mėgstamas nei tarp rinkėjų. Panašu, kad jis metų metus daro tą patį – daugiau resursų skiria kalbėjimui apie save ir taip augina populiarumą. Nereikia baisiai daug reitingavimo balsų – vos kelių tūkstančių, kad patektum į Seimą, tad tikėtina, kad jam gali pavykti“, – mano rinkimų ekspertas.

Darbo partijos atgimimas?

Absoliučiu lyderiu pagal reklamai socialiniuose tinkluose išleistą pinigų sumą tapo V. Uspaskichas, kuris per mėnesį savo įrašus reklamavo net už 20 tūkst. eurų.

Nors pats V. Uspaskichas į Seimo narius nekandidatuoja, jo asmeninėje paskyroje su politika, rinkimais susijusioms temoms reklamuoti skirti 36 065 eurai, o finansuoti įrašai pažymėti grotažyme #politinereklama.

Vienas gausiausiai finansuotų V. Uspaskicho įrašų – Darbo partijos programos pristatymas, jo sklaidai skirta daugiau nei 2 tūkst. eurų. „Tai ne šiaip partijos pirmininko priešrinkiminė kalba – tai premjero kalba“, – skelbiama įraše.

Europarlamentarams galioja griežtos taisyklės, pagal kurias jų veiklai EP viešinti skirtos lėšos negali būti naudojamos finansuoti jokios formos europines, nacionalines, regionines ar vietines rinkimų kampanijas arba politines partijas.

„Facebook“ reklamos bibliotekoje nurodoma, kad įrašai feisbuke ir instagrame finansuojami iš asmeninės V. Uspaskicho sąskaitos. Pagal socialiniame tinkle galiojančias taisykles, tais atvejais, kai reklamuotojas priskiria savo skelbimą socialinėms problemoms, rinkimams ar politikai, jie privalo atskleisti, kas už jį sumokėjo.

Didžiausios sumos V. Uspaskicho asmeninėje paskyroje skiriamos viešinti įrašams, vienaip ar kitaip susijusiems su Darbo partija. Jiems viešinti pasirenkama didmiesčiuose gyvenanti auditorija visose amžiaus grupėse, tačiau daugiausia V. Uspaskicho reklamų pamato moterys. Įdomu ir tai, kad Kėdainiai neatsidūrė tarp išskirtų reklamos teritorijų.

Organizacijos „Transparency international“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas sako, kad V. Uspaskichas leisdamas asmenines lėšas Darbo partijos reklamoms žaidžia su ugnimi ir gali pakenkti partijai.

„Suprasčiau, jei ši politinė reklama sulauktų kolegų iš Vyriausiosios rinkimų komisijos dėmesio. Ypač jei paaiškėtų, jog politinei reklamai, susijusiai su Darbo partija, pono Uspaskicho išleistos sumos gerokai viršija lubas, kiek rinkimuose nedalyvaujantis asmuo gali skirti lėšų politinei kampanijai. Nuo šių metų balandžio mėnesio europarlamentaras reklamai feisbuke išleido daugiau nei 20 tūkst. eurų. Nenustebčiau, jei šiai reklamai panaudoti pinigai arba jų dalis būtų priskirta prie bendros sumos, kurią Darbo partija gali išleisti politinei reklamai“, – svarstė S. Muravjovas.

„Sutikite, Seimo rinkimų kampanijos metu bet koks konkrečios partijos paminėjimas gali prisidėti prie jos žinomumo, tad nėra itin svarbu, kiek tavo transliuojamos žinutės yra susijusios su veikla Europos Parlamente, kiek – su Darbo partijos rinkimų kampanija“, – pridūrė „Transparency international“ atstovas.

M. Jastramskio manymu, skirdamas tokias dideles sumas partijos reklamai socialiniuose tinkluose, V. Uspaskichas bando rinkėjams priminti, kad ji dar gyva ir funkcionuoja.

„V. Uspaskicho aktyvumas socialiniuose tinkluose yra ne tik pastarojo mėnesio, bet ir pastarųjų poros metų tendencija. Jis dažnai veda tiesiogines transliacijas ir t. t. Atsižvelgiant į tai, kad vis daugiau žmonių tampa aktyviais socialinių tinklų vartotojais, tokia taktika gal ir pagrįsta, tačiau reikia pastebėti, kad žmonės per apklausas tvirtina, kad daugiausia informacijos apie rinkimus jie gauna iš televizoriaus, ne iš interneto ar socialinių tinklų“, – sako politologas.

M. Jastramskis pabrėžia, kad V. Uspaskichas aktyvus ne tik internete: „Nesureikšminčiau vieno kanalo. V. Uspaskichas visai neseniai paskelbė, kad Kėdainiuose vėl rengs ledų šventę. Tai kaip ir senų bei naujų metodų samplaika.“

Konservatorių ir valstiečių dvikova

Trečiąją vietą užima TS-LKD partijos paskyra per pastarąsias 30 dienų, 66 įrašų sklaidai skyrusi 2850 eurų. Konservatorių socialinių tinklų rinkimų strategija daugiausia konstruojama ant Ingridos Šimonytės asmenybės: naudojantis jos atvaizdu kviečiama dalyvauti konservatorių inicijuotoje nacionalinėje apklausoje, skleidžiamos kitos idėjos.

Akcentuodami I. Šimonytės lyderystę, konservatoriai nepamiršta ir pasibadyti su valstiečiais. Konservatoriai ir anksčiau uoliai finansavo vienaip ar kitaip LVŽS diskredituojančių įrašų sklaidą. Nuo jų neatsilieka ir valstiečiai: per pastarąjį mėnesį socialinių tinklų reklamai partija išleido 612 eurų, kuriuos visus skyrė vos vienam įrašui – Ramūno Karbauskio atsikirtimui Austėjai Landsbergienei.

Nuo 2020 m. balandžio iki birželio vidurio visi, išskyrus vieną, įrašai, kurių sklaidai feisbuke LVŽS skyrė lėšų, buvo susiję su konservatorių partija.

M. Jastramskio nuomone, LVŽS rinkėjai ir kartu premjero Sauliaus Skvernelio simpatikai yra daugiau vyresni žmonės, tad tikėtina, jog valstiečiams apsimoka daugiau investuoti į TV reklamas.

„Yra dar vienas dalykas, kad valstiečiams nereikia dėti daug pastangų ir resursų, kad jie būtų matomi. Tuose pačiuose socialiniuose tinkluose daug kas seka R. Karbauskį, apie juos yra daug informacijos viešojoje erdvėje“, – pabrėžia politologas.

 

Margarita Vorobjovaitė

Žymos: Rinkimai 2020
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Naujas etapas Jono Totoraičio progimnazijoje – daugiau šviesos, erdvės ir galimybių
Marijampolės jaunimo istorijos, kurias verta išgirsti: siūlykite kandidatus
Marijampolėje baigta dar vieno daugiabučio namo renovacija: dar vienas sėkmingas žingsnis link šiltesnės, tvaresnės ir gražesnės Marijampolės
Penktadienį nedirbs „Spindulio“ kino teatras: patalpos bus užsakytos privačiam renginiui

Kultūra

Savaitgalio renginiai Sūduvoje
Kalvarijoje surengtas Lietuvos asmenų su negalia draugijos asocijuotų narių mėgėjų kolektyvų konkursas „Vilties paukštė 2025“
Ansamblis „Likimas“ paminėjo 20 metų kūrybinės veiklos sukaktį
Įvyko Danutės Saukaitienės parodos „Žolynų virsmas ir ne tik…“ atidarymas

Sportas

„Sūduva-Mantinga“ padėkojo už darbą amerikiečiui
Siautėjusi „Sūduva-Mantinga“ nepasigailėjo strigusių plungiškių
Kazlų Rūdos „Kazlų Rūda“ futbolininkams lygos nugalėtojo titului užsitikrinti rungtynėse prieš Kėdainių „Nevėžio“ dublerius pritrūko dviejų minučių
Po lygiųjų „Sūduva“ A lygos čempionatą baigs ketvirta

Politika

Klausučiuose vyko savivaldybės lygio funkcinės pratybos
Penktadienį posėdžiavo Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba
Šakiuose surengtas tarpinstitucinis susitikimas
Savivaldybių atstovai diskutavo apie melioracijos valstybinės priežiūros tobulinimą

Įdomu

Kodėl registruotas bagažas atskiriamas nuo keleivio?
Kaip pasirūpinti odos sveikata patiriant šlapimo nelaikymą
Ruduo – kepurių sezonas: ką daryti, kai galvos oda ima pleiskanoti?
Kūrenimo sezonas. Gaisrinės saugos specialistų patarimai

Verslas

Nors euro zonoje – atsigavimo ženklai, Lietuvos pramonės lūkesčiai toliau smunka
Paskelbtas „Laikinojo nesudėtingojo statinio – prekybos (paslaugų) paskirties statinio įrengimo ir eksploatavimo greta Vytauto g. 56A, Marijampolėje nugalėtojas
40 m² komercinės patalpos Vilniuje: ar tai gali būti pelningas verslo startas?
Biometrinis parašas – pasirašymas planšetėje su ZebraSign

Mokslas ir studijos

Naujas etapas Jono Totoraičio progimnazijoje – daugiau šviesos, erdvės ir galimybių
Visiškai atnaujintas vaikų lopšelio-darželio skyrius „Šaltinėlis“
Jaunimo reikalų tarybos susitikimas MTEC: apie galimybes, įvertinimą ir motyvaciją
Sūduvos jaunimo ateitis: ką atskleidė tyrimas ir kokių pamokų verta pasimokyti iš Gran Kanarijos

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus