Penktadienį vykusiame Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos posėdyje susirinkę Tarybos nariai dar kartą svarstė Vilkaviškio autobusų stoties modernizavimo ir plėtros koncepciją, tiksliau – jos pakeitimus.
Per Tarybos posėdį UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas pristatė naujausią Vilkaviškio autobusų stoties vizualizaciją, kurią dėl įvairių aplinkybių teko keisti. Vis dėlto, investuotojai patikino, kad tai paskutiniai keitimai ir, jei jiems pritars Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos nariai, naujos Vilkaviškio autobusų stoties statybos galėtų prasidėti jau kitų metų pavasarį.
Dar prieš Tarybos posėdį pas Savivaldybės vadovus buvo atvykę investuotojai, kurie pristatė galutinį projektą, kurio apimtys gerokai sumažintos, tačiau tiek autobusų stoties pastatas, tiek jos aplinka bus visiškai atnaujinti. Kaip ir pagal senąją koncepciją, taip ir pagal pristatytąją, numatyta dabartinį autobusų stoties pastatą visiškai nugriauti, o jo vietoje pastatyti naują su įvairiomis kitos paskirties patalpomis. Taip pat bus sutvarkyta ir visa teritorija iki „Lukoil“ degalinės, žemės trikampyje tarp Vytauto, S. Daukanto ir Kapų gatvių.
Visas naujosios Vilkaviškio autobusų stoties kompleksas turėtų išsidėstyti maždaug 1,1 ha žemės plote, apimančiame dabartinės stoties teritoriją ir parkelį, taip pat stočiai priklausančią automobilių stovėjimo aikštelę prie „Lukoil“ degalinės.
Esminiai naujojo projekto pakeitimai – sumažinti naujos atobusų stoties plotai. Vietoj anksčiau planuotos 3000 kv. m autobusų stoties, minėtame sklype numatyta pastatyti apie 1900 kv. m ploto autobusų stotį, kurioje 220 kv. m užims keleivių laukimo salė.
Naujajame Vilkaviškio autobusų stoties projekte nebeliko planuoto prekybos centro, todėl ir pačios autobusų stoties plotas sumažintas. L. Skardžiuko teigimu, nors plotai numatyti mažesni, tačiau pati autobusų stotis atrodys kur kas didesnė ir erdvesnė, joje bus galima jaustis patogiai, nes visi numatomi plotai suplanuoti taip, kad susijungtų į vieną bendrą erdvę.
„Pagrindiniu akcentu taps pati autobusų stotis, o ne prekybos centras,“ – naujojo projekto pranašumus dėstė L. Skardžiukas.
Be to, UAB „Kautra“ vadovas informavo, kad vietoj planuoto atskiro pastato autobusų aptarnavimo bazei, investuotojams pavyko susitarti, kad autobusų techninio aptarnavimo vietos atsirastų „Lukoil“ degalinės teritorijoje. Šios degalinės savininkai planuoja pertvarkyti dabartinį degalinės pastatą ir įrengti automobilių plovyklą, kur tuo pačiu būtų įrengtas ir autobusų aptarnavimo centras. Prie naujosios autobusų stoties taip pat bus įrengti 6 autobusų atvykimo ir 1 išvykimo dengti peronai, numatytos autobusų naktinio stovėjimo vietos, taip pat bus įrengta 106 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su atskiromis vietomis taksi automobiliams ir specialiosioms tarnyboms.
Tiek naujojo autobusų stoties pastato, tiek visos teritorijos aplink jį koncepcija išliko „žalia“, t. y. planuojama išsaugoti dabartinį parką, įrengti daug žaliųjų zonų, o pats statinys bus parkinio tipo, kuris neturės pagrindinio fasado. Taip pat ketinama pastatą įrengti taip, kad jis būtų kuo labiau draugiškai aplinkai, t. y. panaudoti tokius atsinaujinančius energijos šaltinius kaip saulė ar geoterminiai vandenys.
Pagrindinis įėjimas į stotį pėstiesiems, kaip ir anksčiau, numatytas iš miesto pusės, pro nedidelį skverelį, pastato vidinį kiemą, dengtą stogine, kuriame augs išsaugoti seni medžiai, bus įrengti landšaftiniai kalniukai su gėlynais ir apšvietimu. Taip ketinama pratęsti parką po stogu – tai leistų išsaugoti daugelį dabartinių medžių.
Naujajame autobusų stoties pastate po bendru stogu įsikurs ne tik autobusų stoties administracija, kasos, laukimo salė, siuntų terminalas, bet ir tualetas, mamos ir vaiko kambarys, pagalbinės patalpos. Taip pat bus įruoštos patalpos kepyklėlei, nuomojami plotai kitoms paslaugoms. Kaip teigė UAB „Kautra“ vadovas L. Skardžiukas, daugiau kaip pusę nuomai skirto ploto jau turi potencialius nuomotojus ir su jais pasirašyti susitarimai. Pastatą ketinama papuošti naktį apšviestu stoties pavadinimu, siūloma įrengti bokštelį su laikrodžiu ar kokį nors kitą miestui prasmingą akcentą.
Kaip yra sakęs architektas G. Balčytis, planuojant šį objektą norėta, kad naujas modernus pastatas ne tik papuoštų miestą ir tarnautų į jį atvykstantiems bei išvykstantiems keleiviams, bet ir taptų nauju žmonių traukos centru, todėl šalia naujosios autobusų stoties planuojama įrengti vaikų žaidimų aikštelę, pėsčiųjų ir dviračių takus, sutvarkyti ir apšviesti parkelį.
Lapkričio 24 dieną įvykusiame Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos posėdyje Tarybos nariai pritarė naujajam autobusų stoties projektui ir Jungtinės sutarties pakeitimams.
Vilkaviškio autobusų stoties modernizavimo ir plėtros koncepcijos vizualizacija:
Ieva Rinkevičiūtė
Bendrojo skyriaus vyriausioji specialistė