Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) kartu su bendrove „Coca-Cola HBC Lietuva“ 2016-aisiais įgyvendins programą „Išjudink save“. Šiai programai, kurios tikslas – padidinti Lietuvos gyventojų fizinį aktyvumą, „The Coca-Cola Foundation“ skiria 50 tūkst. eurų. Šios lėšos bus skirtos fizinį aktyvumą skatinančių renginių finansavimui ir programos viešinimui. LTOK prezidentė Daina Gudzinevičiūtė ketvirtadienį renginių organizatorius pakvietė teikti paraiškas finansinei paramai gauti.
„Ne paslaptis, kad mūsų visuomenė juda per mažai. Šiuolaikinės technologijos ir judrumo nereikalaujančios pramogos skatina žmones rinktis gana pasyvų gyvenimo būdą. Vienas svarbiausių LTOK tikslų – vystyti sporto visiems iniciatyvas, todėl džiaugiamės mums patikėta atsakomybe paskirstyti lėšas geriausiems projektams, kurie kitais metais padės Lietuvoje skleisti fizinio aktyvumo „virusą“, − kalbėjo D. Gudzinevičiūtė.
Lietuvos gyventojai mažai juda, liudija bendrovės „TNS LT“ 2015 m. atlikto „TNS Atlas“ gyventojų tyrimo duomenys. Tik trečdalis (32 proc.) 15-74 metų amžiaus respondentų teigia bent kartą per savaitę sportuojantys ar atliekantys fizinius pratimus. Organizatorių sudarytas Lietuvos judrumo žemėlapis iliustruoja, kad fiziškai aktyviausi žmonės didmiesčiuose – čia bent kartą per savaitę mankštinasi 37,1 proc. gyventojų. Mažiausiai, tik ketvirtadalis (25,8 proc.) žmonių mankštinasi 2 tūkst. gyventojų neviršijančiose gyvenvietėse.
Programa „Išjudink save“ siekiama visų amžiaus grupių, lyčių ir fizinių galimybių žmonėms padėti gyventi aktyviai. Ji skirta visiems, kurie įgyvendina įvairių rūšių laisvalaikio veiklas, programas, masinius renginius, susijusius su fiziniu aktyvumu. Suteikiant finansavimą Lietuvos organizacijų ir fizinių asmenų organizuojamiems renginiams, tikimasi per 2016 m. Lietuvoje išjudinti ne mažiau kaip 15 tūkst. žmonių. Su programos taisyklėmis susipažinti ir paraiškas teikti galima interneto svetainėje www.ltok.lt/isjudinksave. Paraiškos priimamos iki sausio 31 d.
„Kviečiame organizacijas ir gyventojus aktyviai dalyvauti programoje. Paraiškas vertins LTOK sudaryta ekspertų komisija. Pagrindiniai vertinimo kriterijai: masiškumas, netradicinių, naujoviškų fizinio aktyvumo formų populiarinimas ir vietos bendruomenių įtraukimas. Geriausiems projektams bus skirta „The Coca-Cola Foundation“ parama nuo 1000 iki 5000 eurų“, – komentuoja programą administruosiančio, LTOK valdomo Lietuvos olimpinio fondo direktorius Vitalijus Vasiliauskas.
„Bendrovė „Coca-Cola“ remia olimpines žaidynes nuo 1928 metų ir yra olimpinių komitetų partneris daugelyje pasaulio šalių. Džiugu, kad partnerystė su olimpiniu komitetu užsimezgė ir Lietuvoje. Jau antrus metus vykdoma bendra programa „Išjudink save“ prisidėjo prie LTOK organizuoto „LTeam žiemos olimpinio festivalio“, „Olimpinės dienos“, „Judėjimo savaitės“ renginių bei „Kalėdų karavano“. 2016-aisiais mes ir toliau nuosekliai stiprinsime partnerystę su vietos bendruomenėmis, padėdami tenkinti jų socialinius poreikius fizinio aktyvumo skatinimo srityje“, – sako bendrovės „Coca-Cola HBC Lietuva“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė.
2015 metais „The Coca-Cola Foundation“ skyrė paramą trijų Baltijos šalių olimpiniams komitetams – Lietuvai, Latvijai ir Estijai. Bendra paramos suma visoms trims šalims yra virš 150 tūkst. eurų. Šia programa per 2016 metus siekiame išjudinti bent 45 tūkst. žmonių Baltijos šalyse.
Lietuvos gyventojų fizinio aktyvumo tyrimą atliko rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė „TNS LT“. „TNS Atlas“ tyrimas vykdytas 2015 m. vasario-balandžio mėn., apklausti 1835 15-74 m. Lietuvos gyventojai.
LTOK yra savarankiška, ne pelno siekianti, visuomeninė, pasaulio olimpiniam judėjimui priklausanti organizacija.