„Via Baltica“ kelio rekonstrukcija nuo Lenkijos-Lietuvos pasienio iki Marijampolės įgauna pagreitį, ir jau kitąmet kelionės bus dar patogesnės, taip sujungiant automagistralę iki pat Kauno. Visgi, atkarpa Marijampolė – Kaunas jau šešti metai turi automagistralės statusą, tad anksčiau „mirties keliu“ vadintas ruožas, tapo daug saugesnis eismo gyventojams.
„Sūduvos gidas“ nusprendė pasidomėti ar automagistralės įrengimas atkarpoje Marijampolė – Kaunas lėmė ženklius pokyčius eismo saugumo užtikrinime.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė, priminė, kad kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožas nuo 23,00 iki 56,04 km atitinka automagistralėms keliamus reikalavimus, todėl jame maksimalus leistinas greitis lapkričio-kovo mėn. yra 110 km/val., o balandžio-spalio mėn. – 130 km/val.
Pagal Kelių direkcijos duomenis, 2008-2017 m. šiame ruože įvyko 97 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu 34 žmonės žuvo ir 133 buvo sužaloti.
Po rekonstrukcijos, 2018-2023 m. šiame ruože įvyko vos 17 įskaitinių eismo įvykių, kurių metu žuvusiųjų nebuvo, 21 žmogus buvo sužalotas.
Taigi, duomenys atskleidžia, kad po rekonstrukcijos šioje kelio atkarpoje eismo įvykių skaičius sumažėjo beveik 6 kartus, eismo įvykių metu žuvusiųjų skaičiaus pavyko išvengti, sužalotų asmenų skaičius sumažėjo daugiau nei 6 kartus.
Atstovė pabrėžia, kad Kelių direkcijos prioritetas – saugūs ir patogūs valstybinės reikšmės keliai, todėl nuolat analizuojamos eismo įvykių priežastys, reaguojama, jei eismo įvykio priežastis gali būti nepakankamai saugi infrastruktūra.
Visgi, atkreipiamas dėmesys, kad saugi kelionė – yra bendras tikslas, prie kurio turi prisidėti visi eismo dalyviai.
Remiantis statistika, dažniausia eismo įvykio priežastis keliuose yra nepasirinktas saugus ar viršytas maksimalus leistinas greitis.
Pagal reprezentatyvią Kelių direkcijos praėjusiais metais užsakytą gyventojų apklausą net 88 proc. vairuojančių Lietuvos gyventojų teigė valstybinės reikšmės keliuose rečiau ar dažniau viršijantys leistiną greitį.
Siekiant edukuoti vairuotojus, Kelių direkcija vykdo įvairius projektus, akcijas, kurių metų paaiškina, kaip saugiai elgtis kelyje, primena, kad saugių kelionių garantas yra saugus elgesys ir veiksmai.
E. Nemanytė akcentuoja, ka po 2018 m. baigtos rekonstrukcijos atkarpoje Marijampolė-Kaunas, eismas yra ir saugesnis, ir patogesnis, o tai lėmė faktorių visuma – ir sutvarkyta infrastruktūra, ir vairuotojų eismo kultūra.
Siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, LAKD partneriai AB „Kelių priežiūra“ automagistrales žiemą prižiūri pagal I priežiūros lygį, t. y. 24 val. per parą.
Šis lygis nurodo, kad nustojus snigti ir (arba) pustyti, sniegas nuvalomas, o, susidarius plikledžiui, apledėję ruožai pabarstomi ne vėliau nei per 2 val. po snygio ar pustymo.
Taip pat vykdomi prevenciniai barstymai, kurie atliekami iki prognozuojamo slidumo susidarymo.
Be to, sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm, tačiau negali būti prispausto sniego arba ledo.
LAKD Komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkė E. Nemanytė teigia, kad skundų dėl nepakankamos šio kelio ruožo priežiūros žiemą Kelių direkcija gavusi nėra.