Jolanta KAŽEMĖKAITYTĖ
„ŪP“ korespondentė
Senais gerais laikais nebuvo problemos gauti siuntinį. Žmogus, pašto dėžutėje radęs pranešimą, atsiimdavo jį pašte.
Vėliau atsirado pašto kurjerių paslaugos. Jie už papildomą mokestį, sumokėtą siuntėjų, pristatydavo siuntas adresatams. Būdavo įprasta, kad jei kurjeris neranda namie siuntos gavėjo, palieka jam pranešimą nurodydamas savo telefoną.
Kodėl ankstesnioji registruotų siuntų gavimo per kurjerius tvarka išvirto į varginančią ir siuntų siuntėjus, ir gavėjus?
Ar Lietuvos paštas tinkamai organizuoja savo darbą, jei siuntinį žmogus gauna tik tuo atveju, jei jo ieško? Staigmena gali virsti nemalonumu
Ką tik nutikusios istorijos pakužda, ką, norėdami išvengti vargų, turėtų žinoti siuntų siuntėjai ir gavėjai, kai siunta siunčiama perkant Lietuvos pašto kurjerio tarnybos „LP EXPRESS“ paslaugas.
Lietuvė, gyvenanti Islandijoje, gegužės pradžioje dviem giminaitėms išsiuntė po siuntinį: į Kauną ir Šakių rajono vienkiemį. Norėdama padaryti joms staigmeną, apie siuntinį neinformavo. Siuntinius moteris siuntė užmokėdama už Lietuvos pašto kurjerio tarnybos „LP EXPRESS“ paslaugas. Taigi sumokėjo ne tik už siuntinių siuntimą iš Islandijos į Lietuvą – dar ir už pristatymą į giminaičių namus.
Po to siuntėja tris savaites su giminaitėmis kalbėjosi telefonu, bet nesulaukė padėkos už islandiškas dovanas. Pagaliau moteris prisipažino išsiuntusi siuntinį ir paklausė, ar gavo. Vienkiemio garbaus amžiaus gyventoja visą šį laiką buvo namuose. Tačiau nei siuntinio, nei pranešimo apie jį negavo. Kaune gyvenanti siuntėjos giminaitė ne visada buvo namuose, mat dirba, tad tikėjosi, kad siuntą atvežęs kurjeris paliks pranešimą, kokiu telefonu jo ieškoti. Bet pranešimo negavo.
Ir vėl kratyk piniginę
Islandijoje gyvenanti lietuvė dar kelias dienas skambino Kaune ir Šakių r. vienkiemyje gyvenančioms giminaitėms klausdama, ar jos jau gavo siuntinius. Skambučiai iš užsienio į Lietuvą ir atvirkščiai – nepigūs. Nemažai pinigų „praskambino“ ir kaunietė, norėdama sužinoti, kodėl negaunanti siuntinio, bei stengdamasi jį gauti.
Pirmiausia ji paskambino telefonu, kurio numeris nurodytas Lietuvos pašto interneto svetainėje: 8 700 55400. Tai bendrasis numeris visoje Lietuvoje. Tad juo turi skambinti visi šalies žmonės, norintys sužinoti jiems rūpimą su Lietuvos paštu susijusią informaciją, nepaisant to, kur gyvena – Kaune ar Molėtuose, Mažeikiuose ar Rūgpienių kaime.
Nežinant kodo siunta neieškoma
Kaunietė, surinkusi šį telefono numerį ir išklausiusi netrumpą įrašą, skelbiantį, jog Lietuvos pašto įmonių grupė nori „jus kokybiškai aptarnauti“, todėl pokalbį įrašys, bei nurodantį, kokius skaičius reikia spausti privatiems, o ko-
kius – verslo atstovams, kokius – dėl pašto paslaugų, kokius – dėl siuntų ir t. t., ir t. t., pagaliau išgirdo neįrašinį balsą. Pašto atstovė paklausė, koks iš Islandijos siųsto siuntinio kodas, kitaip tariant, registravimo numeris. Neva tai žinant duomenų bazėje bus galima matyti, ar siunta pasiekė Lietuvą. Žinant siuntos gavėjo vardą, pavardę, adresą, negalima sužinoti, ar siunta pasiekė Lietuvą. Taigi pradėti siuntinio paiešką galima tik žinant jo kodą – registravimo numerį. Jį žino siuntėjas.
Nėra telefono – siuntos negausi
Pašto atstovė kaunietei pridūrė, jog, ko gero, ant siuntos šalia gavėjo adreso neparašytas jo telefono numeris, todėl kurjeris negalėjo susisiekti su gavėju, norėdamas sužinoti, kada jis bus namie.
Kaunietė puolė skambinti į Islandiją – siuntinį siuntusios giminaitės paklausė, koks jo kodas. Sužinojusi vėl skambina telefonu 8 700 55400 – praneša kodą. Jis prasideda ir baigiasi raidėmis, tarp jų – skaičiai. Pašto atstovė
prašo palaukti – duomenų bazėje paieškosianti, ar tokio kodo siunta gauta. Pasirodo, gauta. Tada klausia skambintojos (siuntinio gavėjos) telefono numerio. Jį pranešianti kurjeriui, šis paskambinsiąs: „Susitarsite, kada siuntą jums atnešti.“
Kurjeris pranešimo nepaliko
Pašto atstovė negalėjo atsakyti į siuntinio ieškančios kaunietės klausimą, kodėl kurjeris, galimai neradęs jos namuose, nepaliko pranešimo apie siuntinį.
Kitą dieną kaunietei paskambinęs kurjeris – Lietuvos pašto kurjerių tarnybos „LP EXSPRESS“ automobilio, vežančio siuntas, vairuotojas sutartu laiku pristatė siuntą. Sakė anksčiau buvo atvežęs, bet nieko neradęs namuose. Paklaustas, kodėl nepaliko pranešimo, kaip būdavo daroma anksčiau tokiais atvejais, sako, jog jį paliko pašte, – laiškininkė turėjo atnešti.
Taigi kaunietė siuntinį gavo praėjus daugiau nei dviem savaitėms po to, kai siuntinys, sprendžiant iš antspaudo ant jo, pasiekė Lietuvą. Ar ji būtų siuntinį gavusi, jei nebūtų jo ieškojusi?
Į vienkiemį nė nevažiavo
Šakių r. vienkiemyje gyvenančios moters giminaitė skambina į vietos paštą – klausia, galbūt kurjeris paliko pranešimą apie siuntinį. Pašto viršininkė Lina Bacevičienė atsako, jog ne. Pasak jos, reti atvejai, kai kurjeriai palieka pašte pranešimus.
Kas lieka antrojo siuntinio ieškančioms moterims? Vėl skambinti į Islandiją klausiant jo kodo, tada – į Lietuvos paštą. Pašto atstovė šįkart aiškino, jog į vienkiemį kurjeris turbūt nevažiavo, nes ant siuntinio nenurodyta gatvė. Ant siuntinio, be jo gavėjos vardo, pavardės, nurodytas tik kaimo, kuriame gyvenanti, pavadinimas ir rajonas.
Lietuvos pašto kurjerių tarnybos „LP EXPRESS“ automobilis į vienkiemį įsuko gegužės 27 d. – praėjus dviem dienoms po to, kai telefonu 8 700 55400 buvo praneštas siuntinio kodas bei gavėjos telefono numeris. Moteris kurjerio paklausė, kodėl siuntinio reikėjo ieškoti, juk norint sužinoti, kur gyvenanti, galima buvo kreiptis į seniūniją. Šis atsakė, jog ne nuo jo priklauso pristatymo tvarka.
Toji ilgai siuntinio laukusi vienkiemio gyventoja daugiau nei 30 metų dirbo pašte. Naujoji siuntų pristatymo, tiksliau tariant, nepristatymo tvarka ją nemaloniai stebina.
Viršininkai atsitvėrę mūro sienomis
Ką „ŪP“ atsakė Lietuvos pašto atstovė, bendruoju jo telefonu paklausta, kodėl kurjeriai neveža į vienkiemius siuntinių, kodėl miestuose siuntų gavėjams nepalieka pranešimų? Ji kartojo tą patį: „Jūs pirmiausia man turite pasakyti siuntos kodą. Negaliu atsakyti, man reikalingas siuntos numeris.“ Paprašius Lietuvos pašto viršininkų telefono numerio – galbūt jie paaiškintų naująją siuntų siuntimo ir gavimo tvarką, kai būtina nurodyti gavėjo telefono numerį, pranešti jam siuntos kodą, sakė, jog skambinti reikia tik šiuo – bendruoju – telefonu. Suprask, viršininkai nepasiekiami. Telefoninė Lietuvos pašto atstovė priduria, jog pretenzijas negavus siuntos galima pareikšti skunde, jį siunčiant Lietuvos pašto internetinėje svetainėje nurodytu elektroniniu adresu.
Ar misija rasti siuntinį ir pareikšti nusiskundimus dėl abejotinos kokybės Lietuvos pašto paslaugų įveikiama kiekvienam vienkiemio, o ir miesto garbaus amžiaus žmogui?
Telefoninė pašto atstovė, paklausta, ar būtina ant siuntos rašyti jos gavėjo telefono numerį, sakė, jog nebūtina, priduria, jog jo dažniausiai nerašo užsieniečiai, o svetur gyvenantys mūsų tautiečiai užrašo.
Užsieniečiams turbūt nė į galvą nešauna mintis rašyti ant siuntos gavėjo telefoną, kai perkama paslauga atnešti ją į namus.
Lietuvos pašte registruota siunta laikoma ilgiausiai mėnesį. Tada, jei neįteikiama adresatui, grąžinama siuntėjui.
Siuntų pristatymas neretai sukelia keblumų
Tomas BAŠAROVAS
Lietuvos pašto įmonių grupės atstovas spaudai
Norime atkreipti gyventojų dėmesį, kad adresuojant siuntas, siunčiamas per „LP EXPRESS“ kurjerius, reikia nurodyti ne tik gavėjo vardą, pavardę bei adresą, kur turės būti pristatoma siunta, bet ir siuntos gavėjo mobiliojo telefono numerį.
Prieš pristatydamas siuntą gavėjui, „LP EXPRESS“ kurjeris visada susisiekia su siuntos gavėju telefonu ir informuoja apie numatomą siuntos pristatymo laiką. Tiesioginis kurjerio ir kliento bendravimas sudaro galimybę derinti siuntos pristatymo laiką ir vietą, esant nesklandumams, pavyzdžiui, kai netiksliai nurodytas gavėjo adresas, operatyviai juos išspręsti. Ant siuntos nurodomas gavėjo telefono numeris, kaip ant pašto siuntos nurodomas gavėjo adresas, Lietuvos pašto yra tvarkomas tik vienu tikslu – pristatyti pašto siuntą gavėjui. Šis asmens duomenų tvarkymo tikslas yra užregistruotas Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos tvarkomame duomenų valdytojų registre.
Nesant nurodyto siuntos gavėjo telefono numerio ar nepavykus su juo telefonu susisiekti, kurjeriai vyksta pas gavėją ant siuntos nurodytu adresu. Neradus siuntos gavėjo namuose ar dėl kitų priežasčių (pavyzdžiui, netikslus gavėjo adresas, elektroniniu užraktu užrakintos durys ir pan.) nepavykus siuntos įteikti gavėjui, ji perduodama siuntos gavėjo teritoriją aptarnaujančiam paštui, kuris informuoja gavėją apie gautą ir pašte saugomą siuntą. Pažymime, jog „LP EXPRESS“ kurjeriai visada vyksta pas siuntos gavėją ant siuntos nurodytu adresu. Gavėjams, kurie gyvena kaimiškosiose vietovėse, kur nėra tikslių adresų, pavyzdžiui, vienkiemiuose, siuntų pristatymas neretai sukelia keblumų, ypač, jei nėra nurodytas gavėjo telefono numeris. Atkreipiame dėmesį, kad daugelyje šalies kaimiškųjų vietovių greitojo pašto siuntas pristato ir laiškininkai. Gyventojams, siunčiantiems siuntas ne tik per „LP EXPRESS“ kurjerius, bet ir registruotąsias pašto siuntas, irgi rekomenduojama ant siuntos nurodyti gavėjo mobiliojo telefono numerį. Greitu metu Lietuvos pašto klientams bus suteikta nauja paslauga: žinia apie gautą ir pašte saugomą registruotąją siuntą juos galės pasiekti ir trumpąja SMS žinute.
Visų per „LP EXPRESS“ kurjerius siunčiamų siuntų kelią galima stebėti internetu (tinklalapyje www.lpexpress.lt). Siuntų paieška vykdoma tik pagal siuntos numerį.
Autorės nuotraukos