Svarstant įsigyti automobilį lizingu, patariama nepamiršti įvertinti ir automobilio aptarnavimo kaštų: kasko draudimo, kuro, remonto bei periodinės priežiūros. Skaičiuojama, kad prabangios klasės automobilio metinis draudimas gali sudaryti net 10 proc. automobilio vertės.
„Citadele Leasing“ Lietuvos filialo duomenys atskleidžia, kiek galėtų kainuoti trijų segmentų – ekonominio, prabangaus ir elektromobilių – vidutinės metinės kasko draudimo kainos.
Įsigyjant automobilį lizingu, būtina jį apdrausti kasko draudimu. Palyginti su įprastu privalomuoju draudimu, kasko draudimas gali kompensuoti vagystės, vandalizmo, stichinių nelaimių ar kitų veiksnių sukeltus nuostolius automobilio savininkui.
„Citadele Leasing“ duomenys rodo, kad vidutinė bendrovės Lietuvos filialo klientų metinė automobilio kasko draudimo įmokos kaina 2024 m. pirmąjį pusmetį buvo 816 eurų, o vidutinė finansuotų automobilių kaina – 37800 eurų.
Nors draudimo įmoka – labai individuali ir priklausanti nuo jauniausio automobiliu besinaudosiančio vairuotojo amžiaus, vairavimo stažo, eismo įvykių istorijos, automobilio modelio, modifikacijos bei kitų aspektų, pagal „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo klientų duomenis, galima daryti išvadas apie vidutines tam tikrų modelių automobilių draudimo kainas. Pavyzdžiui, mažiausiai per metus už kasko draudimą sumokės „VW Transporter“ savininkas – 252,35 eurus, o daugiausia – 3919 eurų – kainuos „Audi R8“ metinis draudimas.*
„Prieš įsigyjant automobilį lizingu, svarbu preliminariai įvertinti jo aptarnavimo kaštus. Neretai klientai nustemba sužinoję, kad metinė kasko draudimo įmoka sieks apie tūkstantį eurų, kartais – ir didesnę sumą, galinčią reikšmingai paveikti žmogaus mėnesio biudžetą. Tiek gyventojai, tiek verslas ieško galimybių palengvinti finansinę naštą, mokant ne visą sumą iš karto, o išskaidant įmokas kas mėnesį, kartu su lizingo įmokomis“, – teigia „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas Vaidotas Gurskas.
Anot jo, į draudimo kainą dėmesį ypač svarbu atkreipti prabangaus segmento automobilių pirkėjams. Priklausomai nuo automobilio modelio, prabangių automobilių draudimo kaina rinkoje svyruoja nuo 1700 iki 7000 eurų. Pavyzdžiui, apie 2000 eurų kainuotų „Audi Q8“ ar „Audi Q7“ automobilių draudimas, apie 2500–3000 eurų – „Mercedes-Benz GLE“ ir S klasės, „Range Rover Sport“, „BMW X5“ modelių automobiliai. 4000–5000 eurų per metus reiktų skirti „Mercedes-Benz“ G klasės automobiliams.
Brangiausiai, daugiau nei 6000 eurų, kainuotų „Mercedes-Benz AMG G-63“, „Bentley“, „Lamborghini“ markių automobilių draudimas. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz AMG G-63“ 2022 m. automobilio kaina – 175 tūkst. eurų, o metinė draudimo įmoka siektų 5500–7000 eurų.
„Prabangios klasės automobiliams patekus į eismo įvykį, jų remontas gali kainuoti brangiau. Be to, yra didesnė rizika, kad tokie automobiliai ar jų detalės bus pavogtos, todėl prabangaus segmento ir apskritai statistiškai dažniau vagiamiems automobiliams galioja griežtesni apsaugos lygių reikalavimai. Tai taip pat padidina išlaidas“, – komentuoja V. Gurskas.
Ekonominės klasės automobilių metinis kasko draudimas gali kainuoti apie 400–550 eurų. Pavyzdžiui, 2019 m. „Dacia Spring“ markės automobilio kaina – virš 13 tūkst. eurų, o draudimo metinė įmoka siektų 400–600 eurų.
Daugiau – maždaug nuo 700 iki 1000 eurų – draudimas kainuoti gali ir ne prabangių elektromobilių vairuotojams. Naujo „VW ID. 4 PRO“ 150 KW elektromobilio, kainuojančio virš 41 tūkst. eurų, metinė draudimo kaina siekia 800–900 eurų. „Mercedes-Benz EQE 300“ 2022 m. modelio kaina – apie 50 tūkst. eurų, o metinė draudimo kaina gali svyruoti nuo 1400 iki 1600 eurų. 2020 m., o „Audi E–TRON“, kainuojančio virš 45 tūkst. eurų, apie 1600–1800 eurų. Pasak Vaidoto Gursko, aukštą elektromobilių draudimo kainą lemia per maža elektromobilių rinka Lietuvoje.
„Regitros“ duomenimis, iki šių metų liepos 1 d. elektromobilių ir hibridinių elektromobilių dalis sudarė 5 proc. nuo visų Lietuvoje registruotų automobilių. Esant tokiai mažai rinkai, draudimo bendrovės gali patirti didelių nuostolių, jei dėl avarijos tenka keisti pažeistą elektromobilio bateriją. Todėl turime situaciją, kai daugelis šalyje veikiančių draudimo bendrovių elektromobilių nedraudžia, o vos kelios, teikiančios šią paslaugą, yra priverstos prašyti nemažų įkainių“, – įžvalgomis dalijasi V. Gurskas.
*Draudimo įmokų sumos apskaičiuotos pagal „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo ir bendrovės „AON Baltic“ teikiamos paslaugos „Lizingas su draudimu“.