• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Penktadienis, 7 lapkričio
Sūduvos Gidas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Tyrimas atskleidė, kad 1 iš 5 automobilių Lietuvoje yra su suklastota rida

2022-11-17
Naujienos
Laikas: 4 min skaitymo
A A
Automobilio rida

Automobilio rida / asociatyvi Shutterstock nuotr.

Naudotų automobilių rinkoje yra daugybė senų automobilių su suklastota rida ir nuslėptais trūkumais, todėl įsigyti tvarkingą transporto priemonę gali būti sudėtinga. Situacija skirtingose Europos dalyse, priklausomai nuo ekonominės situacijos ir regioninių ypatumų, smarkiai skiriasi.

Automobilių istorijos patikros platforma „carVertical“ atliko tyrimą, kurio metu paaiškėjo, kuriose šalyse įsigyti naudotą automobilį rizikingiausia.

Lietuva „Rinkos skaidrumo indekse“ – 3-ia nuo galo

„carVertical“ sudarytame „Rinkos skaidrumo indekse“ Lietuva reitinguota 21-oje vietoje iš 23 šalių, kas reiškia, jog naudotų automobilių rinka čia neskaidri, o sukčiavimo mastai dideli. 1 iš 4 automobilių atvykstančių į Europą iš JAV atkeliauja per Lietuvą.

53,331 km – būtent tiek kilometrų vidutiniškai „atjaunėja“ automobilis Lietuvoje. Tai bene dvigubai daugiau nei Jungtinėje Karalystėje. Vairuojant automobilį su suklastota rida ne tik išleidžiama daugiau pinigų jo priežiūrai, bet tai gali neigiamai paveikti ir automobilio saugumą.

Vidutinis platformoje tikrinto automobilio amžius Lietuvoje siekia 10,2 metų. Slovėnijoje, kuri pagal šį rodiklį užima 1-ąją vietą, vidutinis amžius – 6,1 m., Slovakijoje – 7,8 m., Kroatijoje – 8 m., kas rodo, jog šių šalių pirkėjai ieško naujesnių transporto priemonių.

Rytų Europos rinka pati neskaidriausia

Naudoto automobilio pirkimas Latvijoje, Lietuvoje, Ukrainoje ar Rumunijoje – rizikingas dalykas, nes daugybė transporto priemonių parduodamos su suklastota rida ir nuslėptais apgadinimais. Įvairios apgavystės naudotų automobilių rinkoje yra tapę šių šalių kasdienybe ir nemažai vairuotojų yra nukentėję nuo nesąžiningų pardavėjų.

Prasčiausia padėtis Latvijoje, kur net 23,6 proc. visų „carVertical“ tikrintų automobilių turėjo suklastotą ridą. Panaši situacija ir kitose Rytų Europos šalyse: Rumunijoje – 19,6 proc. automobilių rida buvo suklastota, Ukrainoje – 15,6 proc., Lietuvoje – 18,1 proc.

Ukrainoje net 80 proc. naudotų transporto priemonių įvežamos iš užsienio. Nedaug atsilieka Latvija – 75,5 proc., Lietuva – 75,3 proc., ir Rumunija – 67,2 proc. Ženkli dalis iš Vakarų atvykstančių automobilių yra patyrę avarijas, tada jie sutvarkomi ir parduodami kaip neturintys trūkumų. Visa tai lemia didelį žalas patyrusių automobilių skaičių Rytų Europoje. Lietuvoje 59 proc. automobilių kažkada yra patekę į eismo įvykį, Latvijoje – 57,5 proc., Rumunijoje – 57 proc., Ukrainoje – 46,7 proc.

„Didelis importuojamų automobilių kiekis bene pagrindinė priežastis, kodėl Rytų Europos transporto priemonių rinkoje sukčiavimas toks paplitęs. Importas daro tiesioginę įtaką automobilių su suklastota rida skaičiui. Atskleisti tokius nusikaltimus sudėtinga, nes viskas vyksta ne vienoje šalyje, – pasakoja automobilių ekspertas ir „carVertical” komunikacijos vadovas M. Buzelis.

Vakarų šalys – skaidresnės

Atlikto tyrimo duomenimis, naudotų automobilių rinka Vakarų Europoje skaidresnė nei Rytų. Nemažai transporto priemonių į Rytų Europą atkeliauja iš Vokietijos, Prancūzijos ir Italijos.

Iš 23-ijų „Rinkos skaidrumo indekse“ reitinguojamų šalių, pati skaidriausia – Jungtinė Karalystė (JK). Visgi tai nereiškia, kad britų naudotų automobilių rinka neturi problemų. Iš visų platformoje patikrintų automobilių JK, 14,5 proc. buvo suklastota rida, o 21 proc. – patyrę apgadinimų, kas rodo, jog pirkėjai neturėtų aklai pasitikėti pardavėjais. Visgi JK turi mažiausią įvežtinių automobilių procentą visoje Europoje – vos 10,7 proc.

Antroji „Rinkos skaidrumo indekse“ rikiuojasi Vokietija, kurioje 12,6 proc. automobilių rida yra suklastota, o 21,3 proc. patyrę žalas. Nors Vokietija yra didžiausia automobilių gamintoja Europoje, 26,8 proc. naudotų transporto priemonių į šią šalį atkeliauja iš užsienio.

Italijoje apgadintų automobilių skaičius pats mažiausias iš visų „Skaidrumo indekse“ esančių šalių – 16,6 proc. Transporto priemonių su suklastota rida skaičius taip pat ganėtinai žemas – 11 proc. Tiesa, 32,1 proc. visų naudotų automobilių importuojami iš kitų šalių.

„Visos šios valstybės yra reikšmingos automobilių pramonės žaidėjos. Vokietija, Italija ir Prancūzija gamina daug automobilių ir tuo pačiu maitina likusią Europą naudotomis transporto priemonėmis“, – M. Buzelis.

Prancūzijoje baudos už ridos klastojimą bene 10 kartų didesnės nei kai kuriose Rytų Europos šalyse, tad nieko keista, kad vos 9,6 proc. transporto priemonių yra dirbtinai „atjaunintos“. Apgadintų automobilių dalis didesnė – 28,5 proc. Prancūzija importuoja 54 proc. naudotų automobilių, kas yra didžiausias skaičius tarp „Skaidrumo indekse“ lyderiaujančių šalių.

Rinkos skaidrumas Centrinėje Europoje vidutinis

Centrinės Europos šalys, Kroatija, Čekija, Vengrija ir Slovakija, „Skaidrumo indekse“ yra per vidurį. Šios valstybės pasižymi dideliu naudotų automobilių importu ir ženklia apgadintų transporto priemonių dalimi.

Pusė visų naudotų automobilių Čekijoje įvežami iš užsienio. 51,6 proc. turi žalų įrašų, o 11,4 proc. važinėja su suklastota rida.

Kaimyninėje Slovakijoje importuojamų automobilių dalis dar didesnė ir siekia 58,5 proc. Net 57,7 proc. automobilių yra patyrę vienokių ar kitokių apgadinimų, o 1 iš 9 turi suklastotą ridą.

Panaši situacija ir Vengrijoje, kurioje 52,6 proc. automobilių importuoti iš kitų šalių, 55 proc. – apgadinti, o 12,7 proc. su suklastota rida. Šiame kontekste išsiskiria Kroatija, kurioje automobilių su suklastotu odometru dalis viena mažiausių – 10,3 proc. Tiesa, net 69,3 proc. transporto priemonių šioje šalyje importuotos iš užsienio, o 56,4 proc. buvo kažkada apgadintos.

Kaip buvo atliktas tyrimas?

Šis tyrimas grindžiamas duomenimis iš realių automobilių ataskaitų, kurios buvo sugeneruotos per 12 mėnesių laikotarpį. Tai leido susidaryti išsamų naudotų transporto priemonių rinkos vaizdą Europoje ir tarpusavyje palyginti skirtingas šalis.

„carVertical“ ekspertai sudarė „Rinkos skaidrumo indeksą“, remdamiesi 6 skirtingais kriterijais:

  • Odometrų, kurių rodmenys suklastoti, procentinė dalis;
  • Suklastotų odometrų vidurkis kilometrais;
  • Apgadintų automobilių procentinė dalis;
  • Santykinė žalos suma;
  • Importuotų naudotų automobilių procentinė dalis;
  • Vidutinis patikrintų automobilių amžius

Kadangi rinkos skaidrumui šie kriterijai nėra vienodai svarbūs, jiems priskirtas skirtingas svoris. Pavyzdžiui, tai, kiek kilometrų suklastotas odometras yra svarbiau nei vidutinis patikrintų automobilių amžius.

„Patikrinę tiek daug automobilių, galime rasti skirtingoms rinkoms būdingus dėsningumus ir sekti tų rinkų vystymąsi“, – sako M. Buzelis.

Visą „Rinkos skaidrumo indekso“ ataskaitą galite rasti čia.

Šalys pagal naudotų automobilių rinkų skaidrumą
Šalys pagal naudotų automobilių rinkų skaidrumą / „carVertical“ nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Naujas etapas Jono Totoraičio progimnazijoje – daugiau šviesos, erdvės ir galimybių
Marijampolės jaunimo istorijos, kurias verta išgirsti: siūlykite kandidatus
Marijampolėje baigta dar vieno daugiabučio namo renovacija: dar vienas sėkmingas žingsnis link šiltesnės, tvaresnės ir gražesnės Marijampolės
Penktadienį nedirbs „Spindulio“ kino teatras: patalpos bus užsakytos privačiam renginiui

Kultūra

Savaitgalio renginiai Sūduvoje
Kalvarijoje surengtas Lietuvos asmenų su negalia draugijos asocijuotų narių mėgėjų kolektyvų konkursas „Vilties paukštė 2025“
Ansamblis „Likimas“ paminėjo 20 metų kūrybinės veiklos sukaktį
Įvyko Danutės Saukaitienės parodos „Žolynų virsmas ir ne tik…“ atidarymas

Sportas

„Sūduva-Mantinga“ padėkojo už darbą amerikiečiui
Siautėjusi „Sūduva-Mantinga“ nepasigailėjo strigusių plungiškių
Kazlų Rūdos „Kazlų Rūda“ futbolininkams lygos nugalėtojo titului užsitikrinti rungtynėse prieš Kėdainių „Nevėžio“ dublerius pritrūko dviejų minučių
Po lygiųjų „Sūduva“ A lygos čempionatą baigs ketvirta

Politika

Klausučiuose vyko savivaldybės lygio funkcinės pratybos
Penktadienį posėdžiavo Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba
Šakiuose surengtas tarpinstitucinis susitikimas
Savivaldybių atstovai diskutavo apie melioracijos valstybinės priežiūros tobulinimą

Įdomu

Kodėl registruotas bagažas atskiriamas nuo keleivio?
Kaip pasirūpinti odos sveikata patiriant šlapimo nelaikymą
Ruduo – kepurių sezonas: ką daryti, kai galvos oda ima pleiskanoti?
Kūrenimo sezonas. Gaisrinės saugos specialistų patarimai

Verslas

Nors euro zonoje – atsigavimo ženklai, Lietuvos pramonės lūkesčiai toliau smunka
Paskelbtas „Laikinojo nesudėtingojo statinio – prekybos (paslaugų) paskirties statinio įrengimo ir eksploatavimo greta Vytauto g. 56A, Marijampolėje nugalėtojas
40 m² komercinės patalpos Vilniuje: ar tai gali būti pelningas verslo startas?
Biometrinis parašas – pasirašymas planšetėje su ZebraSign

Mokslas ir studijos

Naujas etapas Jono Totoraičio progimnazijoje – daugiau šviesos, erdvės ir galimybių
Visiškai atnaujintas vaikų lopšelio-darželio skyrius „Šaltinėlis“
Jaunimo reikalų tarybos susitikimas MTEC: apie galimybes, įvertinimą ir motyvaciją
Sūduvos jaunimo ateitis: ką atskleidė tyrimas ir kokių pamokų verta pasimokyti iš Gran Kanarijos

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus