• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Pirmadienis, 17 lapkričio
Sūduvos Gidas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Žinutė vairuojantiems dyzelinius automobilius: kuras brangs, visur nebeįvažiuosite

2021-07-14
Naujienos
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Kelionė

Kelionė / asociatyvi Pixabay nuotr.

2023 metais benzino ir dyzelino akcizai turėtų būti suvienodinti, sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas. Taip pat planuojama, kad taršesni dyzeliniai automobiliai galės būti nebeįleidžiami į miestų centrus.

„Norime paskatinti gyventojus rinktis bent benzininius automobilius bent artimiausioje perspektyvoje.

Planuojame 2023 metais suvienodinti dyzelino ir benzino akcizus. Taip išsiunčiant žinutę, kad dyzelinas yra nepageidaujamas.

Lygiagrečiai numatome reguliacinių priemonių Lietuvos miestams, kurie galės taršesnių dyzelinių automobilių neįsileisti į miestų centrus ar kitur“, – trečiadienį mokestinių lengvatų peržiūros darbo grupės susitikime sakė aplinkos ministras S. Gentvilas.

Šiuo metu akcizas dyzelinui yra 372 eurai už 1 tūkst. litrų, benzino – 466 eurai/1 tūkst. litrų. Numatoma, kad 2023 metais abiem kuro rūšims bus taikomas 466 eurų tarifas. Tai reiškia, kad dyzelinas brangtų maždaug 8 proc.

S. Gentvilas kalbėjo, kad transporte Lietuva lyderiauja dyzeliniais automobiliais.

„Šiuo metu per 50 proc. Lietuvos automobilių parko yra dyzeliniai, mes esame lyderiai pagal tai. Taip, mes sumažinome per 5 metus, bet matant dyzelino ir benzino taršą, reikia konstatuoti porą dalykų. Dyzelino tarša gyvenamajai erdvei, miestams yra iki 10 kartų didesnė azoto oksidais, kietosiomis dalelėmis – 40 proc.

Jei norime kalbėti apie miestus be smogo, be smalkių, be azoto oksidų, turime perorientuoti Lietuvos automobilių parką į benziną. Čia turėtų būti pagrindinis mokestinės pertvarkos tikslas. Visų Lietuvos gyventojų iškart nesusodinsime nei į viešąjį, nei į elektromobilius“, – sakė ministras.

S. Gentvilas dėstė, kad transformacijai pinigų numatyta tiek iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės, tiek iš Europos Sąjungos Klimato kaitos programos, tiek iš kitų priemonių.

„Apie papildomus pinigus kalbėsime rytoj, pristatydami visuomenei su susisiekimo ministru automobilių taršos mokesčio pakeitimus, kurie irgi bus rudenį. Iš esmės matome Lietuvą kaip išplėtotų dviračių takų ir viešojo transporto šalį“, – sakė jis.

Gresia sankcijos

Posėdyje S. Gentvilas pabrėžė, kad Lietuva yra įsipareigojusi pasiekti tam tikrus emisijų lygius.

„Jei nepasieksime, tai grės ekonominėmis sankcijomis“, – sakė jis.

Ministras pastebėjo, kad tarša yra labai didelis lėtinių ligų šaltinis.

„Lietuva, kuri yra viena trumpiausiai gyvenančių tautų ES, turi iš esmės keisti oro užterštumą. Paradoksas tame, kad esame viena rečiausiai apgyvendintų ES valstybių, bet nepaisant to, oro tarša yra neproporcingai didelė.

Pavyzdžiui, Vilniuje užterštumas kietosiomis dalelėmis yra didesnis negu Paryžiaus. Paryžius skendėjo smoge, bet ėmėsi reikšmingų pokyčių, kurie turi būti horizontalūs tiek šildymo sistemoje, tiek transporte, tiek įvairių pramoninių tirpiklių naudojime, kurie užteršia mūsų orą, ypač miestuose“, – sakė jis.

Prarandame 120 mln. eurų per metus

S. Gentvilas kalbėjo, kad Lietuvos biudžetas kasmet dėl iškastinio kuro lengvatų praranda per 120 mln. eurų.

Jis įvardijo šiuos peržiūrėtinus mokesčių sistemos elementus: numatyti iškastinio kuro lengvatų atsisakymo terminus, įvesti anglies dvideginio mokestį iškastinio kuro naudojimui, pritaikyti mokesčių tarifus oro taršos mažinimui, skatinti efektyvų vandens išteklių naudojimą, sparčiai mažinti komunalinių atliekų šalinimą savartynuose.

„Kalbant apie šildymo sektorių, Lietuvoje vis dar naudojame įvairius iškastinius išteklius. Taršiausia yra akmens anglis, mazutas, kietoji biomasė (durpės). Tikslas yra gerinti sveikatos būklę, atsisakyti iškastinio kuro šildymo sektoriuje, 2030 metais pereiti prie viso šildymo Lietuvoje be iškastinio kuro“, – sakė ministras.

S. Gentvilas kalbėjo apie kompensacijas keičiant raudonąjį dyzeliną, anglies katilus.

„Vertiname, kad yra energetinis skurdas ir mokestinai pakeitimai gali paliesti pažeidžiamiausius, todėl jiems taikome ypač dideles subsidijas, iki 80 proc.“, – sakė jis.

Tačiau kitas žingsnis, pasak pranešėjo, yra pakelti tarifus.

„Anglies tarifus (akmens angliai, koksui, lignitui, durpių briketams) nuo 2021 iki 2023 metų planuojame padvigubinti, o 2025 metais esame numatę keturių kartų padidinimą“, – sakė S. Gentvilas.

Skaičiuojama, kad judant klimatui neutralios Lietuvos linkme, į žaliąją gamybą, paslaugas ir darbo vietas bus investuojama daugiau kaip 3 mlrd. eurų. Šios lėšos turėtų būti skirtos iš „Naujos kartos Lietuvos“ plano, Modernizacijos, Teisingos pertvarkos ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų bei ilgametės klimato kaitos programos.

Baigiamasis mokestinių lengvatų peržiūros darbo grupė susitikimas dėl Vyriausybei teiktinų sprendimų planuojamas spalį.

Edgaras Savickas / delfi.lt inf.

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Kazlų Rūdos miškų masyvo praeities detalės
Kvietiškio dvaro legenda arba didikų galybės likučiai prieškario Marijampolėje
Europos Parlamento biuras Lietuvoje kartu su Sūduvos pramonės ir verslo asociacija Marijampolėje organizavo susitikimą su Europos Parlamento nariais
Europos kino festivalis „Scanorama” – ir Marijampolėje

Kultūra

Europos kino festivalis „Scanorama” – ir Marijampolėje
Gruodžio 6-ą dieną Marijampolėje sužibs miesto Kalėdinė eglė
Zanavykų teatras tapo Respublikinės mėgėjų teatrų šventės „Atspindžiai“ laureatais
Istorija, kuri kalba šiandien: Marijampolėje įprasmintas Jono Žemaičio-Vytauto atminimas

Sportas

Smiginio klubas „Keturvalakiai“ šventė 3-ąjį gimtadienį!
NKL: „Sūduva-Mantinga“ iškovojo dramatišką pergalę Mažeikiuose, Vilkaviškio ekipa patyrė dar vieną pralaimėjimą
Kazlų Rūdoje lankėsi legendiniai Lietuvos krepšininkai
Marijampolės sporto centro gimnastės – Europos čempionato finale!

Politika

Marijampolės savivaldybėje apsilankė Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos mokiniai
EP narė Rasa Juknevičienė dalyvauja Saugumo ir gynybos forume Londone
Marijampolėje organizuojami NVO mokymai – stalo pratybos
Tarpžinybinis susitikimas Atviroje jaunimo erdvėje – dėmesys jaunimo užimtumui

Įdomu

Kazlų Rūdos miškų masyvo praeities detalės
Po traumos – ilgos eilės, tačiau jėgų reikia dabar: kaip gauti reabilitaciją greičiau?
Kvietiškio dvaro legenda arba didikų galybės likučiai prieškario Marijampolėje
Kai technologijos pakviečia švęsti: į didžiausio Lietuvoje „d.one“ salono atidarymą rinkosi garsūs žmonės

Verslas

Europos Parlamento biuras Lietuvoje kartu su Sūduvos pramonės ir verslo asociacija Marijampolėje organizavo susitikimą su Europos Parlamento nariais
„Vilkyškių pieninei“ – Konkurencijos tarybos leidimas įsigyti „Marijampolės pieno konservus“
Šventinis verslo dienos vakaras Marijampolėje: apdovanojimai, padėkos ir įkvepiantys palinkėjimai
LPK Darbo ir socialinės politikos, žmogiškųjų išteklių komitetui pirmininkaus R. Stankevičienė

Mokslas ir studijos

MRU Marijampolėje: dekanė dr. R. Bogužaitė apie tai, kaip atrasti kryptį net ir neturint žemėlapio
Armino progimnazija keičiasi iš pagrindų – formuojama moderni, mokiniams draugiška mokykla
Marijampolės savivaldybėje apsilankė Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos mokiniai
Marijampolės jaunimas ieškojo atsakymo į klausimą – „O kas po 12?“

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus