• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Trečiadienis, 29 spalio
Sūduvos Gidas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Žiemos druskos keliuose: kodėl rūdys verčia dažniau kreiptis į kėbulo remonto meistrus?

2025-10-14
Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Kėbulo remonto meistrai

Kėbulo remonto meistrai

Lietuvoje vairuotojai su žiemos iššūkiais susiduria kiekvieną sezoną. Sniegas, ledas, žema temperatūra ir nuolat keliuose barstoma druska tampa kasdienybe, be kurios neįsivaizduojamas saugus eismas.

Visgi, druska, padedanti išvengti avarijų, turi ir kitą pusę. Ji yra vienas agresyviausių veiksnių automobilio kėbului. Rūdys, atsirandančios dėl cheminės reakcijos tarp metalo, drėgmės ir druskos, ilgainiui ne tik gadina automobilio išvaizdą, bet ir kelia pavojų jo konstrukciniam tvirtumui.

Kaip druska veikia automobilio kėbulą?

Cheminis procesas, dėl kurio atsiranda rūdys, yra gana paprastas. Keliuose barstoma druska (dažniausiai natrio arba kalcio chloridas) tirpsta sniege ar vandens sluoksnyje ir sukuria tirpalą, kuris ilgai išsilaiko ant automobilio paviršiaus. Šis tirpalas pagreitina oksidacijos procesą ir skatina metalinių paviršių koroziją. Užtenka mažo įbrėžimo dažų sluoksnyje, kad druska prasiskverbtų ir pradėtų ardyti metalą iš vidaus.

Kaip aiškina BAM Serviso mechanikas Tomas: „Druska veikia kaip katalizatorius. Ji paspartina rūdžių atsiradimą kelis kartus. Dažnai klientai sako, kad dar rudenį kėbulas buvo tvarkingas, o pavasarį jau mato dėmes prie arkų ar slenksčių. Tai tipinis žiemos poveikio pavyzdys.“

Kokios automobilio vietos labiausiai nukenčia?

Ne visas kėbulas vienodai pažeidžiamas. Yra tam tikros zonos, kurios rūdija greičiau, nes ten drėgmė ir purvas laikosi ilgiausiai.

Tai dažniausiai:

  • Slenksčiai ir arkos – vietos, kur kaupiasi purvas, vanduo ir sniegas.
  • Automobilio dugnas – ten dažnai net nepatenka plovimo srovė.
  • Durelių apačia – drėgmė ir kondensatas kaupiasi iš vidaus.
  • Variklio dangčio ir bagažinės kraštai – įtrūkimai dažų sluoksnyje tampa rūdžių židiniais.

Pasak BAM Serviso specialistų, dažnai pažeidimai būna nematomi iš pirmo žvilgsnio. „Yra buvę atvejų, kai klientas galvojo, kad rūdys tik paviršinės, o pakėlę automobilį pamatėme, kad pažeistas visas dugnas. Tada jau reikia virinimo darbų ir išlaidos ženkliai išauga,“ – teigia Tomas.

Rūdys – tik estetinė problema ar reali grėsmė?

Dalis vairuotojų linkę manyti, kad rūdys yra tik kosmetinis trūkumas, tačiau iš tiesų tai daug rimtesnė problema. Korozija ardo metalo struktūrą, todėl kėbulas praranda standumą. Avarijos metu toks automobilis yra mažiau saugus, nes silpnėja smūgių sugėrimo funkcija. Be to, pažengusios rūdys gali paveikti net stabdžių ar pakabos elementų tvirtinimo vietas.

Kėbulo remonto meistrai

„Vairuotojai dažnai kreipiasi, kai rūdys jau „išlenda“ į paviršių. Tuo metu procesas būna pažengęs, ir kartais tenka keisti visą detalę. Todėl labai pabrėžiu profilaktikos svarbą – smulkių įbrėžimų sutvarkymas kainuoja kelis kartus pigiau nei pilnas kėbulo remontas,“ – pasakoja BAM Serviso mechanikas Tomas.

Kaip apsisaugoti nuo druskos poveikio?

Prevencija – pagrindinis būdas sumažinti rūdžių riziką. Yra keli veiksmingi metodai, kuriuos rekomenduoja tiek meistrai, tiek automobilių gamintojai.

  1. Reguliarus plovimas – žiemą automobilį reikėtų plauti bent kartą per savaitę, ypatingą dėmesį skiriant dugnui ir ratų arkų zonai.
  2. Apsauginės dangos – antikorozinė danga ar vaškas sudaro barjerą tarp metalo ir druskos.
  3. Smulkių pažeidimų tvarkymas – įbrėžimai ar akmenukų sukelti įtrūkimai turi būti sutvarkyti iš karto.
  4. Periodinė apžiūra servise – bent kartą per metus verta atlikti dugno ir slenksčių patikrą.

„Dažnai klientai klausia, ar verta daryti papildomą antikorozinį padengimą. Atsakymas visada tas pats – verta. Tai ypač aktualu Lietuvoje, kur druskos keliuose naudojama daug. Toks padengimas gali prailginti kėbulo tarnavimą dešimtmečiu,“ – sako Tomas.

Kiek kainuoja kėbulo remontas dėl rūdžių?

Kainos labai priklauso nuo pažeidimo masto. Nedidelius paviršinius taškus galima pašalinti už 50–100 eurų, tačiau jei korozija jau pažeidusi konstrukcines dalis, remontas gali kainuoti 500–1000 eurų ar net daugiau. Ypač brangus būna viso automobilio perdažymas, kai rūdys išplitusios keliuose kėbulo segmentuose.

Pagal BAM Serviso praktiką, dažniausiai klientai nori sutvarkyti tik matomas vietas – durelių apačias, sparnus ar arkų kraštus. Visgi, neretai po paviršiniu remontu išlenda papildomų problemų, kurias tenka spręsti iš naujo. Tai tik įrodo, kad delsti neapsimoka.

Lietuvos klimato įtaka

Svarbu suprasti, kad Lietuvos klimatas yra palankus rūdims – dažnos temperatūrų svyravimo sąlygos nuo pliuso iki minuso sudaro idealias sąlygas kondensatui ir druskos tirpalui patekti į mikroįtrūkimus. Žiemos Lietuvoje trunka kelis mėnesius, todėl automobiliai šiuo laikotarpiu nuolat kontaktuoja su koroziją skatinančia aplinka.

Kodėl verta investuoti į prevenciją?

Automobilio kėbulas – ne tik išorinis grožis, bet ir konstrukcijos saugumas. Korozijos nepaisymas ilgainiui lemia ne tik brangų remontą, bet ir mažesnę automobilio rinkos vertę. Be to, parduodant automobilį pirkėjai itin kreipia dėmesį į kėbulo būklę – rūdys dažnai tampa priežastimi derėtis ar net atsisakyti pirkti.

 

Šaltinis: Partnerių turinys
Žymos: Automobiliai
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Vėlinių metu kapinės „skęsta“ atliekose: ką paliekame ir kaip tinkamai rūšiuoti atliekas?
MRU Sūduvos akademijoje vyksta ekstremalių situacijų pratybos: pateikiama informacija aplinkiniams gyventojams
Vėlinių laikotarpiu Marijampolėje – specialus viešojo transporto maršrutas
Renginyje „Back to Lithuania“ pristatyta Kazlų Rūda

Kultūra

Vaikų ir jaunimo grupė „Šmiki šmaki“ paminėjo savo veiklos 30-metį
Baraginės jaunimo kapela „Svaja“ atstovavo Suvalkijai respublikinėje šventėje „Grok, Jurgeli“
Atidaryta paroda „Į veseliją! Dvi kultūros – vienos jungtuvės“
„Jievaro tiltu“ sujungė jaunas širdis

Sportas

Kazlų Rūdos sporto centro dziudo imtynininkai – Lietuvos vaikų, jaunučių ir jaunių čempionato prizininkai
„Sūduva“ palaužė mažumoje likusį „Kauno Žalgirį“
Dvigubo „atakiečių“ savaitgalio vaisiai – nusileista Gargždams, įveikta Vilniaus „Rytas-MRU“ ekipa
NKL: „Vytis-VDU“ ir „Mantinga-Sūduva“ iškovojo svarbias pergales

Politika

Bendrystės galia: nuo Pasaulio iki Šakių – lietuvių susitikimai, įkvepiantys bendradarbiavimą ir kviečiantys namo
Marijampolėje lankėsi socialinės apsaugos ir darbo ministrė Jūratė Zailskienė
Šakiuose aptartos sumanių kaimų strategijos gairės
Posėdžiavo Vilkaviškio rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras

Įdomu

Vėlinių savaitgalio iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji
Vaistininkė apie plaukų priežiūrą: dažnai pamirštama viena svarbiausia sąlyga
Arabiški kvepalai: kaip išsirinkti tinkamą aromatą?
Imuniteto stiprinimas suaugusiems: efektyvūs patarimai ir strategijos

Verslas

Biometrinis parašas – pasirašymas planšetėje su ZebraSign
Kalvarijoje surengtos tinklaveikos dirbtuvės
Su verslo bendruomene – apie tarptautinį finansavimą ir inovacijas
Kviečiama siūlyti kandidatus „Gintarinė Bitė 2025“ apdovanojimams

Mokslas ir studijos

Marijampolės mokiniai išbandė savo žinias pilietiškumo konkurse „Ir kas gi mus nugalės…“
Ateitis prasideda čia: Marijampolė pulsuoja technologijomis
Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazija pakeitė pavadinimą – nuo šiol Prezidento Kazio Griniaus gimnazija
Smalsūs Marijonų gimnazijos šeštokai svečiavosi pas merą

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus